Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 08:58 Der er 74 kommentarer og
6 løsninger

Installation af gfx=sort skærm efter boot. Kører fint uden driver

Hej :)

Jeg er ny på denne side, så er ikke helt sikker på hvordan det foregår. Men jeg prøver. Håber jeg fik lagt mit spørgsmål i den rigtige kategori.

Men som i kan se i overskriften har jeg et meget stort problem. Det hele startede med at jeg spillede Swat 4, hvor spillet så gik i hak på et tidspunkt og crashede. Der fik jeg så BSOD, hvor fejlen var noget i stil med "nv4" en eller anden ting..

Herefter kunne jeg ikke starte min pc op, da den gik i sort lige inden windows logon - pcén er stadig tændt, men skærmen er sort. Jeg kunne så åbne den i fejlsikret tilstand og afinstallere mit grafikkort. Herefter kan jeg sagtens starte min computer normalt. Der er dog nogle lidt utydelige lodrette streger på skærmen. Hvis jeg så prøver at installere mit grafikkort igen, går den i sort midt i installationen, og så er jeg tilbage hvor jeg startede..

Jeg har prøvet at formatere og installere alle driver forfra, hvilket ikke hjalp noget som helst..

Jeg ved ikke om det gør nogen forskel, men enhedshåntering viser at PCI-FLASH-hukommelse ikke er installeret. Selv om jeg har installeret alle de medfølgende drivere. Og de plejer også at være installeret - jeg har brugt de samme drivere som jeg altid gør når jeg har formateret.

Det er meget frustrerende da jeg bruger min bærbar til studie hver eneste dag :(

Håber der er nogen der kan hjælpe mig :)

Mvh
Christopher
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2008 - 09:26 #1
Kan du i fejlsikret gå ind og sætte opløsningen på skærmen lidt ned.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2008 - 09:27 #2
Velkommen til eksperten.
Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 09:43 #3
Tak :)

Ja fejlsikret tilstand virker fint, det samme gør "normal" tilstand. Så længe jeg ikke prøver at installere mit grafikkort,så går den i sort under installationen, og så virker fejlsikret tilstand kun. Når dette er sket,viser fejsikret tilstand at grafikkortet er installetet, men pcen opfører sig bestemt ikke sådan.
Opløsningen er 1024x768 som er det højeste den kan når grafikkortet ikke er installeret..
Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 09:53 #4
Kom lige til at se at min besked var lidt indviklet.

Hovedsagen er at min pc virker helt fint, når alt er installeret pånær mit grafikkort. Dog er der nogle utydelige lodrette streger på skærmen.

Når jeg så prøver at installere mit grafikkort, går skærmen i sort under installationen, og så bliver jeg nødt til at genstarte. Herefter kan jeg kun starte computeren i fejlsikret. Så fjerner jeg driveren igen, og så er jeg tilbage hvor jeg startede :(
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2008 - 10:27 #5
Hvad er det for et grafikkort?
Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 10:45 #6
Geforce 7600 go, og det er en zepto 2425w notebook :)
Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 10:46 #7
Og jeg bruger den nyeste driver fra zepto´s hjemmeside.. Men den kan simpelthen ikke installeres uden fejl :/
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2008 - 11:06 #8
Prøv med en ældre driver.
Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 11:12 #9
Har prøvet alle 3 som findes på zepto´s hjemmeside, stadig samme resultat.. Jeg plejer sagtens at kunne klare de fleste problemer med computere, men det her kan jeg godt nok ikke se nogen løsning på lige nu.. Men den plejer jo også at køre helt fint med den nyeste driver. Har også overvejet om grafikkortet er stået af, men alligevel - bare pga et crash i et spil. Synes ikke det lyder helt sandsynligt.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2008 - 11:13 #10
Windows har Nvidia driver til FX5200 og det er muligt den du kører på, men du skulle i fejlsikret kunne slette driveren enten i tilføj eller fjern programmer eller i enhedshåndtering genstart og installer driveren til 7600go.
Du kan også prøve en lidt ældre driver, kan være at den måske er bedre.
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2008 - 11:22 #11
Har du installeret chipsettet ?

Ang grafikkort driver (VGA), så installere den der hedder 91.31 først

ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote2425W/Drivers/XP/
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2008 - 11:46 #12
Kom lige til at tænke på noget - har du installeret TPM ?
Hvis ja, så prøv lige at afinstallere den - den har jeg bøvlet med i en anden sammenhæng på en 6625WD maskine - du kan læse historien her - essensen er nederst:
http://www.eksperten.dk/spm/803933
Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 11:56 #13
Alle drivere pånær grafikkort er installeret. Og TPM er ikke installeret ;)

Gør lige et forsøg mere, med den 91,93 driver..
Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 12:10 #14
Desværre løser det ikke mit problem.

Midt i installationen går skærmen i sort, og 1 min efter kommer der blå skærm med nv4.dll (noget lignende) fejl. Herefter bliver jeg nødt til at starte op i fejlsikret og fjerne driveren igen.
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2008 - 12:33 #15
Prøv at rense maskinen for alt af Nvidia drivere med programmet nVidia Nasty File Remover  - og derefter installere 91,31 igen
Se her hvordan:
http://www.overclock.net/faqs/12466-info-nvidia-driver-cleaning-guide.html
Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 16:14 #17
Nu har jeg brugt nasty file remover, og slettet de nvidia filer der var tilbage. Derefter installerede jeg den ældste af zeptos drivere i fejlsikret tilstand. Installationen gik som den skulle, og bedre mig genstarte da den var færdig. Men når jeg starter op er der stadig streger på skærmen og opløsningen kan stadig ikke sættes højre op. Altså den siger at gfx er installeret, men det ser godt nok ikke sådan ud:S Prøver lige at opdatere til en tand nyere driver..
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2008 - 16:36 #18
Har du også opdateret directx ?  (og i det hele windows også)
Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 16:58 #19
Ja, jeg har opdateret windows med sp3 og diverse opdateringer. Har dog ikke installeret directx, kan det løse noget?
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2008 - 17:04 #20
hvsi du har fuldt opdateret XP - så skulle directx også være opdateret til 9,0C
Avatar billede levy Nybegynder
01. oktober 2008 - 17:12 #21
Jeps, det fandt jeg også lige ud af:)

Forstår virkelig ikke det her, kan det være grafikkortet der er stået af ?

Nu prøvede jeg at installere grafikkortet igen, og det virkede stadig ikke.. Men nu kan jeg ikke fjerne det i fejlsikker tilstand, den siger at enheden muligvis skal bruges for at starte computeren. Nu er jeg godt nok forvirret :P
Avatar billede haverslev Novice
01. oktober 2008 - 17:26 #22
Prøv lige denne driver - selvom den står under 6615WD:
ftp://ftp.zepto.dk/Notebooks/Discontinued_Models/Znote6615WD/Trusted_Drivers/XP/VGA/
Avatar billede levy Nybegynder
02. oktober 2008 - 12:03 #23
Desværre, samme resultat. Hvis jeg installere går den i sort og hviser blå skærm. Hvis jeg fjerner den igen i fejlsikret, kan jeg godt starte igen :S derefter er jeg ligesom tilbage hvor jeg startede :(
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2008 - 12:39 #24
Prøv lige og kør disse link.
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmer foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan kopire den her ind.
Avatar billede levy Nybegynder
06. oktober 2008 - 08:50 #25
Altså tror du at det er spyware der er problemet ?.. kan jeg bare ikke forstå når den lige er formateret efter at problemet kom. Så burde den jo være renset;)
Avatar billede haverslev Novice
06. oktober 2008 - 19:35 #26
Prøv at gå på windows update og vælg brugerdefineret, klik på Hardware,valgfri i venstre side og installere de drivere der bliver vist der.
Ellers går jeg udfra at windows (styresytemet)er fuldt opdateret - ikke ?
Avatar billede levy Nybegynder
07. oktober 2008 - 17:55 #27
Har opdateret det hele, så det er heller ikke det som er galt :S
Avatar billede haverslev Novice
07. oktober 2008 - 19:29 #28
Hmm, det begynder at nkibe lidt med ideerne, men
Prøv at lave en "load default settings" eller en "load optimizes settings" i bios
Og derefter en install af driveren - ps. kører du med Tv-tuner ?

Tryk på enten F1, F2 eller DELETE knappen for at komme i bios
Nå du er kommet derind, så står der nede i bunden. f.eks tryp på F9 for load default... osv. og derefter skal du trykke på F10 for at gemme med et tryk på "Y" for at gemme og genstarte
Avatar billede levy Nybegynder
10. oktober 2008 - 11:30 #29
Ja jeg synes nemlig også at mulighederne er ved at rende ud.. kan det være mit grafikkort der er gået i stykker?

det prøver jeg live..
Avatar billede kizz Nybegynder
25. oktober 2008 - 14:15 #30
Har samme problem med 7600go,kan heller ikke installere driveren ordentligt,har prøvet næsten alt,tror muligvis at det er grafikkortet der er færdigt,har læst om RIGTIG mange der oplever samme problem med dette nvidia grafikkort.....det jeg har gjort er at sætte min bitresolution til 16 og sætte hardwareaccellerationen på skærm/fejlfinding til det laveste,det virker men er ikke optimalt
Avatar billede levy Nybegynder
26. oktober 2008 - 13:21 #31
Har gjort præcis det samme :S .. aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre :S
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2008 - 16:49 #32
Avatar billede levy Nybegynder
29. oktober 2008 - 17:56 #33
Stadig ingen forskel :(
Kan det ikke være en hardware fejl?:S
Avatar billede haverslev Novice
29. oktober 2008 - 18:26 #34
Jo det kan det, men så vil det højst sansynlig være grafik chippen der er defekt og den kan kun skiftes ved at sende den ind til Zepto og der er nok ikke billigt.
Muligvis siger de til dig, at det er billigere at få et nyt bundkort i maskinen eller måske endda en købe en ny.
Men prøv at ringe til dem imorgen.
Zepto - Teknisk afdeling:
Support 70 204 304
Man-fre 9:00 - 16.30
Avatar billede kizz Nybegynder
29. oktober 2008 - 21:04 #35
Avatar billede levy Nybegynder
30. oktober 2008 - 08:18 #36
Min pc er købt i januar 2007, så der er stadig reklamation på.. dækker reklamationen?:)
Avatar billede kizz Nybegynder
30. oktober 2008 - 08:41 #37
Det burde den jo gøre,kontakt hellere forhandleren med det samme inden den går helt død..
Avatar billede levy Nybegynder
30. oktober 2008 - 08:54 #38
Jeg har kontaktet dem, og de siger at jeg bliver nødt til at sende den ind før de kan sige om reklamationen dækker.. Hvis den dækker er alt jo fint, hvis en ikke gør - giver de mig en pris på en reperation, hvis jeg ikke vil have den repareret så, koster det 624kr for at de har vurderet om de vil dække :S
Avatar billede kizz Nybegynder
30. oktober 2008 - 09:00 #39
Du kan læse dette http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/28/reklamationsretten-i-de-foerste-to-aar/ og mere om rettigheder og klager på samme side,læs evt den om klagen på mobiltelefon,som i princippet burde være det samme,som computere og om hvad man skal gøre,du kan jo altid referere til links, f.eks http://www.engadget.com/2008/07/02/nvidia-says-significant-quantities-of-laptop-gpus-are-defectiv/ eller lign...held og lykke !
Avatar billede kizz Nybegynder
30. oktober 2008 - 09:03 #40
Nå.der var du lige hurtigere end mig :-) men prøv evt ovenstående og giv ikke op,for nvidia og mange forhandlere er udemærket klar over problemet,ellers kontakt producenten..
Avatar billede kizz Nybegynder
30. oktober 2008 - 09:11 #41
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/computernedbrud/ eller http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/afgoerelser/computere/fejlcomputer/ og husk at få skriftlig dokumentation fra forhandleren om at du har henvendt dig,men ellers læs på denne side,der står en masse du kan bruge,hvis forhandleren eller producenten afviser dig..
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2008 - 11:26 #42
Nu er der meget forskel på om der er tale om garanti eller der er tale om reklamation
Garanti gælder 1 år, men reklamations retten er 2 år.
Hvis en del bliver defekt efter 1½ år, så kan den sendes in til rep. efter reklamations retten - MEN den bliver kun rep. uden beregning hvis det kan bevises at fejlen har været der hele tiden og ikke er opstaået efter garantiens udløb.
Avatar billede levy Nybegynder
30. oktober 2008 - 12:34 #43
Vil det sige at du mener ikke min bærbar kan dækkes under reklamationen?
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2008 - 13:09 #44
Hvis Zepto ikke mener, at den rep. er en fejl/mangel der har været der under garanti perioden også, så er de ikke forpligtiget til at lave den evt. rep. uden beregning - selvom din maskine stadig er omfattet af 2 års reklamations garanti perioden.

derfor siger de også dette til dig:

"Jeg har kontaktet dem, og de siger at jeg bliver nødt til at sende den ind før de kan sige om reklamationen dækker.. Hvis den dækker er alt jo fint, hvis en ikke gør - giver de mig en pris på en reperation, hvis jeg ikke vil have den repareret så, koster det 624kr for at de har vurderet om de vil dække :S"
Avatar billede kizz Nybegynder
30. oktober 2008 - 13:57 #45
haverslev
Ved ikke om du har læst de links jeg har smidt,men det er helt klart muligt,Nvidia indrømmer jo at der er fejl i chipsene...Ergo, har der jo været fejl fra starten,det vil Zepto naturligvis afvise og sige de ikke kan finde nogen fejl,det er der reklamationsretten tiltræder og hvad forbrugerklagenævnet er til for...så Levy..go for it ! eller du sidder tilbage,som en af mange tusinder af mennesker der er blevet taget i røven og sidder med deres ødelagte cpu og ikke kæmper for deres rettigheder....og Levy, læs selv alle tingene igennem og sæt dig ind i det,der er ikke nogen herinde der giver dig et fuldendt svar på den sag..
Avatar billede haverslev Novice
30. oktober 2008 - 14:59 #46
Nu er det desværre ikke en direkte udtalelse på Nvidia`s egen hjemmeside, men blot på en artikel på engadget.com og der er ikke engang en henvisning til selve Nvidia - sååå den er ikke ens betydende med at Nvidia bare "punger" ud - desværre
Avatar billede kizz Nybegynder
30. oktober 2008 - 18:42 #47
http://www.engadget.com/2008/07/02/nvidia-says-significant-quantities-of-laptop-gpus-are-defectiv/
Nej,du har ikke læst linkséne igennem,så tror ikke du forstår problemet,det er ikke bare en chipsetdriver,se det overordnet og selvfølgelig skriver Nvidia da ikke på deres hjemmeside at de har lavet defekte CPU´s---
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2008 - 07:50 #48
Altså, hvis jeg på en blog skriver at delle`s gpu er defekte og sætter et Nvidia logo på - er da ikke ensbetydende med at du blot kan aflevere en pc , hvor du forventer at de skifter chippen uden beregning fra Nvidias side - Nej sådan er den virkelige verden ikke.
Hvad mener du med grafikdriver, historien går jo på at få skiftet grafikkort chippen!
Avatar billede kizz Nybegynder
31. oktober 2008 - 11:35 #49
"Hvad mener du med grafikdriver, historien går jo på at få skiftet grafikkort chippen!"
Ved ikke hvad du mener her ?? Det er i dette tilfælde producenten for Zepto der står til ansvar her og ikke Nvidia,det har du vist også misforstået.Hvis du LÆSER nogle af de links jeg har smidt er det primært HP computere,som bruger Nvidia chippen,men den er også brugt i mange andre mærker,alle med samme resultat...en defekt ! Så istedet for at sidde her og prøve at være bagklog,burde du nok læse dig til at det er et fact at den Nvidiachip er defekt og derfor bruge din energi på at hjælpe Levy med hans sag.Det er da påfaldende at så mange mennesker oplever fuldstændig samme fejl med Go 7600..synes du ikke ?
Avatar billede levy Nybegynder
31. oktober 2008 - 11:54 #50
Nu har jeg hvert fald skrevet til zepto igen, og givet dem linket - så de kan se at det ikke kun er mig der har oplevet problemet, og beskrevet at mine problemer er præcis de samme som dem i linket oplever.. Så har jeg hørt dem om det ikke er noget de har oplevet før, og om hvad vi lige gør, og om det ændrer på noget.. Så nu venter jeg bare på deres svar :)
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2008 - 12:10 #51
"Så istedet for at sidde her og prøve at være bagklog,burde du nok læse dig til at det er et fact at den Nvidiachip er defekt og derfor bruge din energi på at hjælpe Levy med hans sag."

Det lige nøjagtigt hvad jeg hjælper Levy med - se f.eks
29/10-2008 18:26:25 + 30/10-2008 11:26:30 + 30/10-2008 13:09:15.

"Det er i dette tilfælde producenten for Zepto der står til ansvar her og ikke Nvidia,det har du vist også misforstået"
Nej, det tror jeg desværre ikke.
Zepto ved med 100% sikkerhed, at grafikkortet virkede da det forlod dem og nu er det næsten 2 år efter, at de skal "se" om det er et Nvida problem.
Hvis ikke det er det eller kan bevises at det er det, så vil Levy få en regning, thats life og det er blot det jeg har pointeret hele tiden.
Bagklog eller ej!
Avatar billede kizz Nybegynder
31. oktober 2008 - 12:45 #52
Levy@
Du får sikkert et svar om at det kender de ikke noget til,HVIS du da i det hele taget får et svar,men det er ikke ensbetydende med at de ikke kender til problemet,for det gør de.Du vil afgjort ikke være den første der har skrevet til dem om netop det problem,så hvis de afviser,så lyver de,vær sikker på det.
"Det lige nøjagtigt hvad jeg hjælper Levy med - se f.eks
29/10-2008 18:26:25 + 30/10-2008 11:26:30 + 30/10-2008 13:09:15.
"
Her hjælper du jo ikke
Avatar billede kizz Nybegynder
31. oktober 2008 - 13:04 #53
Kom til at trykke enter,så jeg ikke fik skrevet færdig ;-) men Haverslev,denne cpu jeg skriver fra har lige nøjagtig det problem vi snakker om og det er nok et spørgsmål om tid før at den brænder sammen pga overophedning,så farvel til de 8000 kr jeg gav for 2 år siden.Problemet her, Haverslev går langt forbi dine forslag om diverse drivere osv,som du sikkert har har haft held med i tidligere tråde,men netop her er du BLANK,fordi du ikke ved ,hvad det drejer sig om,det ved jeg så ! OG derfor så har denne tråd taget en anden drejning,som henleder på erstatningskrav,hvilket du overhovedet ikke har bidraget med noget til udover diverse standardprocedure kommentarer.Du må hjertens gerne få de 200 point,men synes så bagefter at du skal tænke på om det er iorden at producenter masseproducerer computere med på sigt, defekte dele,jeg mener de må vel ha en"føler" på hvad der sker derude i verden,kom ikke og sig det modsatte,for så ved du jo ikke en klap....
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2008 - 14:06 #54
Hvem snakker om points ?? - KUN DIG
Hvem brokker sig  - KUN DIG
Hr. klogesen, tænk dig nu om og hold dig til facts.
Du minder utrolig meget om en vis bruger der hed noget andet tidligere :)
Avatar billede Jensen DK Novice
31. oktober 2008 - 14:46 #55
Mon det er s b haverslev mener.
Avatar billede kizz Nybegynder
31. oktober 2008 - 15:22 #56
Hvad er det for noget brok du mener ? jeg (og ikke en anden vis bruger) forholder mig i modsætning til dig netop til facts her..kom nu ind i kampen Haverslev..
Avatar billede haverslev Novice
31. oktober 2008 - 16:07 #57
"kom nu ind i kampen"  (netop den sætning var også anden brugers - lol)

Jeg er inde i kampen, og forholder mig til vikelig facts og det der virkelig foregår i den virkelige verden.

Brok - jo, du begynder her:
"Haverslev går langt forbi dine forslag om diverse drivere osv,som du sikkert har har haft held med i tidligere tråde,men netop her er du BLANK,fordi du ikke ved ,hvad det drejer sig om,det ved jeg så ! OG derfor så har denne tråd taget en anden drejning,som henleder på erstatningskrav,hvilket du overhovedet ikke har bidraget med noget til udover diverse standardprocedure kommentarer"

Du VIL IKKE acceptere, at dette kan have et andet udfald. -  nej, for du har jo fundet et "ikke" officelt link der skulle retfærdig gøre, at Levy får sit evt. defekte fraffikort chip dækket uden beregning.
Nu har jeg haft med en del RMA sager at gøre og det går desværre ikke altid som du mener Nvidia /Zepto "er" tvunget til via det der står i dine link.
Derfor har jeg også påpeget at der er MEGET forskel på, hvad garanti er og hvad reklamation er - Det er LANGT fra det samme, men det ved du jo selvfølgelig alt om.
Avatar billede kizz Nybegynder
31. oktober 2008 - 17:11 #58
først vil jeg lige aflive myten om at jeg skulle være (ha været) en anden bruger,hvad er det for noget barnligt vås..
"Haverslev går langt forbi dine forslag om diverse drivere osv,som du sikkert har har haft held med i tidligere tråde,men netop her er du BLANK,fordi du ikke ved ,hvad det drejer sig om,det ved jeg så ! OG derfor så har denne tråd taget en anden drejning,som henleder på erstatningskrav,hvilket du overhovedet ikke har bidraget med noget til udover diverse standardprocedure kommentarer"
Hvor finder du brokkeriet i dette ?? Det er jo rent saglig kritik !
OG jeg har ikke fundet "et" link,men nogle få udvalgte,men det bekræfter mig jo i at du ikke har læst resten..og dermed ikke har sat dig ind i tingene og bemærkelsesværdigt nok ikke kan give mig ret i det mindste,til trods for at disse problematikker desværre er meget almindelige i PC verdenen ?? Men du har ret i at jeg ikke vil acceptere et andet udfald,for det vil være det samme som at sige at jeg accepterer at diverse både hardware og softwareproducenter tar røven på folk for kapitalens skyld.Du skal ikke bilde mig ind at du aldrig har fået noget i klemme med et eller andet køb du har gjort,men her er nok forskellen på os to,jeg ligger mig ikke bare ned fra starten pga vilkår,reklamatiosret og diverse paragraffer,dertil er forbrugerklagenævnet opstået.
Nu har jeg haft med en del RMA sager at gøre og det går desværre ikke altid som du mener Nvidia /Zepto "er" tvunget til via det der står i dine link.
Læg mærke til at du her siger "desværre ikke altid" hvilket jo indikerer at det rent faktisk nogle gange går den anden vej,så du modsiger faktisk dig selv her for mulighederne er der for erstatning,hvilket er det jeg har prøvet at forklare både Levy og dig igennerm hele denne tråd og desuden har jeg ikke nævnt noget med at Nvidia /Zepto "er" tvunget her,men igen din manglende indsigt......
Avatar billede haverslev Novice
02. november 2008 - 17:02 #59
Er lige kommet hjem fra sommerhuset, hvor min kone har forbudt, at der kommer internet ind, ellers havde jeg skrevet tidligere :)

Før det første, så kan jeg IKKE i nogle af de links der er lagt, se følgende udsagn:
Jubiii, jeg har fået skiftet mit grafikkort uden bergning, gennem HP/Zepto/Nvidia osv.
Nix der er desværre ikke mange der har denne melding at give, tilgængæld er der en hel del der f.eks skriver noget a.la "Kom nu på banen HP eller Nvidia - men disse ting er jo blot skrevet på et forum uden forpligtigelse for HP eller andre.

Hvem siger at jeg giver op og hvorfor tror der er så mange sage ved forbruger rådet osv. Simpelthen fordi der er "brugerens" opgave at påvise at fejlen f.eks har været der hele tiden og der kommer Fru Hansen osv. til kort og pc`en kan KUN udleveres ved at betale for rep`en pr. efterkrav på posthuset.

Selvfølgelig er der da nogle der får skiftet div. på RMA U/B, men udfra de link som du har lagt - og det er jo netop dem vi snakker om her, så er der jo ikke mange der har fået erstattet grafikkort eller fået det rep. i de links - right!

"desuden har jeg ikke nævnt noget med at Nvidia /Zepto "er" tvunget her,men igen din manglende indsigt......"
Hallo, hvem skal rep. Levy`s grafikkortet? - Zepto
Hvem skal betale Zepto, hvis ikke det er deres fejl? - Nvidia i det her tilfælde
Når det er RMA sager, så er leverandøren forpligtigt til at se på varen og finde/lokalisere fejlen - det kan både være Software/hardware mæssigt.
De er forpligtiget til at oplyse kunden om denne "fejl" er omfattet at garantien/reklamationsretten - er den f.eks ikke det, som vis snakker om i dette tilfælde - nemlig en defekt grafikchip - så vil Zepto IKKE skifte den uden beregning uden at have en garanti for at de får udgiften betalt af Nvidia, som jo har lavet chippen. Får de ikke denne garanti, så er der desværre ikke andre til at betale en kunden
Var det igen manglende indsigt?

"bemærkelsesværdigt nok ikke kan give mig ret i det mindste,til trods for at disse problematikker desværre er meget almindelige i PC verdenen "
30/10-2008 09:00:24 : her skriver du selv at Levy skal ref. til de links osv. - som jeg hele tiden har sagt/påtalt, at de er ikke ensbetydende med at tingene blot bliver rep. U/B - der skal noget mere "officielt" til. - Slut
Avatar billede kizz Nybegynder
02. november 2008 - 20:13 #60
Jamen, læs lige din sidste kommentar igennem og tænk på om du ikke skulle have penge tibage fra skolen,sådan som du staver :-) Men udover det,så kommer du stadig ikke med noget konstruktivt til emnet..men du har da fået tilbuddet for at byde ind med en eller anden form for løsning på Levy´s problem,men du kan jo tilbyde ham de "officielle" løsninger...
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2008 - 08:22 #61
OK, du er trængt nu, når du KUN kan komme frem med , at det nu er en STAVE Konkurrence og skal have skole pengene tilbage - vor herre bevares.
Kom nu med de ting, som beskriver at alle har fået skriftet, rep. osv. alle de ting som beskrives i dine link.
Ring f.eks til Torben Laulund hos Zepto og få at vide, hvordan de håndtere sådan en sag og hvordan de forholder sig ifm. med RMA.
Avatar billede kizz Nybegynder
03. november 2008 - 13:14 #62
hvorfor skulle jeg være "trængt" her ? Har givet Levy nogle løsningsforslag (som f.eks i form af links,hvor andre står i samme sitiuation) på hans problem,som han så kan undersøge og ikke dermed sagt at han får en erstatning,hvilket du bliver ved med at nævne at jeg påstår...jeg har indtil nu kun sagt at "muligheden" er der,hvis man går efter det.
""Ring f.eks til Torben Laulund hos Zepto og få at vide, hvordan de håndtere sådan en sag og hvordan de forholder sig ifm. med RMA.""
Du blir jo ved med at gentage dig selv her,for selvfølgelig kører de bare standardprocedurer for den slags.Hvis du nu havde foreslået Levy at ringe til ham Torben Laulund hos Zepto,så ville det ha været et bud på en løsning for ham,men du ber MIG ringe til ham ??
""Kom nu med de ting, som beskriver at alle har fået skriftet, rep. osv. alle de ting som beskrives i dine link.
""
Jeg har overhovedet ikke nævnt på noget tidspunkt at "alle" skulle ha fået skiftet,rep osv,ved ikke,hvor du har det fra ? men hvis du havde læst linksene,ville du finde ud af at der rent faktisk er nogle der HAR fået erstatninger,rep osv,hvorfor tror du at jeg ellers ville ha linket,hvis det ikke skulle ha været til inspiration for Levy ? Så b.la igennem disse links,har jeg forsøgt at skabe en evt motivation for Levy,så han kunne se nogle "muligheder" og der har jeg så haft en vis "haverslev" som har modarbejdet dette hele tiden,så hvem skal bevise noget her ? Så derfor må det jo være dit job at bevise det modsatte,altså at folk "aldrig" har sat sig udover standardprocedurer og fået erstatning...kan du det ?
Avatar billede haverslev Novice
03. november 2008 - 14:24 #63
Endnu en gang kørere det i ring. jo "trængt" er man når man begynder at svine folk til og er "bedere" end andre
Nu er det med "ring til" ikke blot henvendt til dig personligt, men til alle her i tråden.
Men nu har jeg jo ikke gået i skole i så mange år som du åbenbart har og kan derved ikke stave og formulere mig korrekt vel?
Ps. jeg har nu aldrig påstået at folk "aldrig" har fået erstatning eller skiftet dele uden beregning - til gængæld har jeg skrevet hele tiden, at det skal være en "beviselig" fejl eller mangel, for at få den skiftet/rep. uden beregning.

Slut herfra for dette kommer der vist ikke noget godt ud af
Avatar billede Jensen DK Novice
03. november 2008 - 14:32 #64
Hvad med at finde ud af hvad et nyt bundkort koster, er man fiks på fingerne må man da selv kunne skifte det.
Avatar billede kizz Nybegynder
03. november 2008 - 15:00 #65
Et nyt bundkort,bliver nok et bekostelig affære,især når det nu er en bærbar.Til min computer,som er HP pavillion koster det omkring 3-4000 kr,så det er næsten en ny computer og så er det svært at skifte,hvis man da ikke er meget fiks på fingrene ;-)Håber at det kan lade sig gøre for dig Levy at få repareret din computer på en garanti eller lign....:-)
Avatar billede sgs Nybegynder
11. november 2008 - 17:02 #66
Hej eksperter.
Hjælp mig
Har lige set denne tråd. Fandt den i forbindelse med den sag jeg lige nu har kørende med Zepto. Har oplevet nøjagtigt samme fejl som Levy.
Indsendte derefter computeren (znote 6214w. De smed den væk. Efter én månded fandt de den. Nu siger de, at hardwarefejlen som de har konstateret, ikke er dækket af reklamationsretten. Grundet tiden fejlen viser sig på er bevisbyrden min..
Ja, man kan ikke engang sige dårlig service uden af, at smile fordi der i sætningen indgår ordet service!
Hvordan ser det ud med dig Levy? Er meget interesseret i at høre om din sag nu vi er i samme båd. Er også interesseret i at høre fra folk der har erfaringer fra en lignende sager.

Forhåbningsfulde hilsner
SGS
Avatar billede levy Nybegynder
11. november 2008 - 22:28 #67
Hej:)
Jamen jeg skrev frem og tilbage med zepto. Jeg ville jo vide om det virkelig kunne passe at de ikke havde haft andre computere inde med samme fejl, da det jo tydeligvis er en fejl som forekommer på grafikkortene, som ikke er min skyld. Men det eneste de kan er at afvise, de siger at de aldrig har hørt om dette problem. Den eneste kommentar de vil give udover dette, er at jeg kan prøve at sende den ind, og så vil de vurdere det.
Det har jeg bare ikke ret meget lyst til, da de meget sandsynligt ikke vil dække det. Så jeg står også lidt i en lorte situation :/
Avatar billede levy Nybegynder
11. november 2008 - 22:32 #68
Og jeg giver dig godt nok ret, utrolig dårlig service fra zepto's side. Det var godt nok en hel anden sag dengang jeg havde dell, de havde virkelig god kunde service, de viste interesse for folks problemer osv :)
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2008 - 06:31 #69
Hvad med at gå til forbrugerklagenævnet, og lad dem køre sagen, har i de rigtige beviser vinder i sagen og får gebyret retur.
http://www.forbrugerraadet.dk/klager-forbruger/
Avatar billede levy Nybegynder
12. november 2008 - 08:36 #70
Jeg kan bare ikke rigtig se hvad vi har af beviser?
Avatar billede Jensen DK Novice
12. november 2008 - 08:51 #71
Der skrives et eller andet sted her i tråden at andre har samme problem og at de burte kende til det hos zepto det må være bevis på at der er en fejl.
Avatar billede sgs Nybegynder
12. november 2008 - 09:34 #72
Jeg har sendt min computer ind. De tilbyder mig at skifte gfx kort og vist også MOBO for 5300. De tilbyder så at købe mine dele tilbage for 4000 kr. Selvom de mener de strækker sig da delene kun er 1800 kr. værd... Jeg kan så købe en Nox14 for lidt over 6000 kr. Den lyder godt nok sweet, men når jeg mener at de skulle reperere min comp gratis er det jo lidt dyrt.. Og ved faktisk ikke om jeg er interesseret i at lægge flere penge i et firma som åbenbart tager en i ***** når man har et problem.
Må indrømme jeg ikke har læst div. links om andre med problemer med go 7600 endnu, men mener ligesom silbidor at såfremt vi kan påvise det er en almen kendt fejl, så har vi en sag. Om ikke andet hos forbrugerstyrelsen, hvis Zepto ikke til den til vil tage os seriøst.
Syntes bestemt vi skal gøre noget ved det og gå lidt i offensiven. Gøre dem det klart at vi ikke finder os i denne behandling, når der tydeligt er en fejl på kortet!!!
SGS
Avatar billede kizz Nybegynder
13. november 2008 - 14:17 #73
Hej sgs :-)
Dette link har jeg postet tidligere,prøv at læs det,den er jo f.eks et indirekte bevis for,hvad der sker og ikke er til at ta fejl af...
http://forums11.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?admit=109447626+1226581722509+28353475&threadId=1274587
Avatar billede sgs Nybegynder
13. november 2008 - 15:30 #74
Tak kizz
Jeg vil se på det.. Alt hvad der kan styrke vores sag hjælper! Jeg ved godt det er den lille mands kamp, men der må squ ske noget. Det kan ikke være rigigt. Alene antal post's må da vise at der er en fejl på go 7600. Im going all the way!
Avatar billede levy Nybegynder
14. november 2008 - 10:38 #75
Har ikke helt fået fat i hvilket gfx kort det er du har, er det også et 7600 go eller bare et andet med samme fejl?
Avatar billede sgs Nybegynder
16. november 2008 - 17:03 #76
Samme grafikkort - samme fejl.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 10:08 #77
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede levy Nybegynder
30. november 2008 - 23:26 #78
Ville bare smide point til jer alle, men kan kun til kizz og haverslev?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. december 2008 - 06:26 #79
Du kan bare makere alle navnene ude til venstre og klikke på accepter, så har du givet point og lukket spørgsmålet, den fordeler selv pointne ligeligt.
Avatar billede levy Nybegynder
01. december 2008 - 08:05 #80
Sådan;)