Avatar billede kennethlt Nybegynder
30. september 2008 - 17:26 Der er 14 kommentarer

Min computer Tænder sig selv og genstarter

Hej jeg har et spørgsmål i måske kan hjælpe mig med

Jeg har lige købt nogle nye dele til min computer

Gigabyte - GA-EP35C-DS3R
intel duo 2 3ghz
Corsair ram
power supply på 500W

også har jeg

Geforce 8800 Ultra extreme

Som sagt så har jeg et problem med min computer jeg har lige sat alle delene i.. så snart jeg putter strøm kablet i tænder den af sig selv. Efter det genstarter den sig selv omkring hver 10 sekund.

Først trode jeg at det var fordi min strømforsyning for var dårlig så jeg pillede alt ud undtaget cpu'en.. men den gjorde det stadig

Nogle der har haft samme problem eller som kan hjælpe mig ?
Avatar billede simlau Nybegynder
30. september 2008 - 17:33 #1
Har du sat det brede stik (24pin) helt i? prøv at tage det ud og sætte det i igen. Hvis det har "dårlig" forbindelse, kan strømforsyningen tro at du tænder på knappen.

Har prøvet det selv, på næsten samme setup..

Det er et forsøg men nok ikke det rigtige.

Hilsen simlau
Avatar billede kennethlt Nybegynder
30. september 2008 - 17:42 #2
Tak det for rådet har lige prøvet det.. det sidder helt i bund og den starter stadig af sig selv
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2008 - 17:45 #3
Har du tjekket at bundkortet sidder korret monteret på kabinettet og du har korrekte afstands stykker på, så bundkortet IKKE rører ved kabinettet og derved laver en kortslutning ?

Har du netværks kabel i og evt. WOW/WOL aktiveret, enten i BIOS hvis dit netkort er indbygget i bundkortet eller på dit "løse" netkort. Hvis netkortet modtager en helt bestemt type pakke, ja så tænder netkortet for resten af PC'en.
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2008 - 17:48 #4
Ps. du har strøm stikket i grafikkortet også?
Avatar billede kennethlt Nybegynder
30. september 2008 - 17:48 #5
Nope har kun strøm kabel tilsluttet og der sidder afstends stykker i bunden af mit kabenet.
Avatar billede kennethlt Nybegynder
30. september 2008 - 17:48 #6
Ja
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2008 - 17:54 #7
Har du mere end en ram blok i ?
Hvis ja, så pil den ene ud og kør med den anden - hvis ikke OK, så byt rundt og prøv den anden - samt i 1 sokkel af gangen
Avatar billede kennethlt Nybegynder
30. september 2008 - 17:56 #8
Har prøvet at Starte den kun med cpu'en hvor det også skete. og der sidder kun ram blok i lige pt.
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2008 - 18:18 #9
Prøv at tage bundkortet ud af kabinettet og læg det ved siden af - eller hvorlangt ledningerne nu kan række til.
Lad følgende være på bundkortet:
cpu med køler/strømstik (og du har husket kølepasta)
1 ram blok monteret i en af soklene
Avatar billede kennethlt Nybegynder
30. september 2008 - 18:31 #10
Okay det vil jeg prøve
Avatar billede kennethlt Nybegynder
30. september 2008 - 19:48 #11
Nu har jeg prøvet det og det giver samme resultat

nu kom jeg til at tænke på at Der var ikke noget Kølepasta med i pakken.. men der var smurt nede i bunden af intel køleren er det nok ?
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2008 - 20:14 #12
Så tror jeg, at der er en eller anden fejl på bundkortet - hvis den blot starter UDEN du har aktiveret startknappen
Har du f.eks prøvet at frakoble ledningerne til startknappen ?

Selvom den ikke er smurt med kølepaste (meget tynd film) så skulle den alligevel kunne holde sig kørende mere end 10 sekunder med cpu køleren kørende.
CPU`en skulle først lukke ned hvis den bliver ca. 90-95 gr. c
En køler der er smurt med en tynd film, på den del der er imod cpu er ok
Avatar billede kennethlt Nybegynder
30. september 2008 - 21:58 #13
Den slukker kun når det er Atx 12 volts kablet der er sat til.. når jeg piller det fra så kører den, men der kommer ikke noget billede.
Avatar billede renen1980 Nybegynder
03. oktober 2008 - 22:07 #14
har oplevet min maskine selv startede og slukkede lige pludselig. Der var det tænd og sluk knappen der var i stykker. Prøv at tjekke om den evt er defekt eller om ledningerne sidder og rører hinanden. Kan være du har kommet til at hive i dem.