29. september 2008 - 19:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Red data fra en bærebare computer

Hej alle

Jeg har en veninde som er rimelig desperat, hendes bærebare computer er gået død, det er en compaq som er ca. 5 år. Men nu når den starter op, kommer der kun en blå skræm og så slukker den igen, den har i længere tid ikke kunne holde strøm.

Men nu vil hun godt prøve og redde hendes data på harddisken. Men hvordan kan man det hvis man ikke kan få liv i computeren??

Hilsen
Kenny.
Avatar billede haverslev Novice
29. september 2008 - 19:51 #1
Sæt den til 220V og prøv følgende først:
Tryk på F8 under opstart af pc`en for at komme ind og kunne vælge "sidste kendte konfiguration hvor sytemet virkede"

Hvis ikke så:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter

Hvis det så heller ikke lykkedes, så pil harddisken ud og køb nedenstående og hent dine data ud på den måde:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
29. september 2008 - 20:04 #2
Okay Haverslev det prøver jeg, men det kan første blive på fredag. da hun ikke er hjemme før, jeg vender tilbage med et svar.

Hilsen
Kenny
Avatar billede haverslev Novice
06. oktober 2008 - 21:11 #3
06. oktober 2008 - 21:32 #4
Hej Haverslev

Tak for hjælpen, jeg kunne ikke genoprette den, men den USB sataide adapter virker 100% du har fået dine 100 point.

Hilsen
Kenny