Avatar billede juliemusen Nybegynder
29. september 2008 - 18:03 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

ram ikke registreret

Hejsa.

Jeg har købt en ram blok på 1024. Jeg kan ikke rigtig få computeren til at registrer at jeg har sat en ny i. Den står stadigvæk på 512mb. Jeg prøvede så at tage disse 2*512 blokke ud af computeren og sætte den nye i, så der kun sad den i. Den står stadigvæk registreret som om der kun er 512mb.
Er der nogen der har en ide til hvad det kan være?

Med Venlig Hilsen
Julie
Avatar billede peet-49 Novice
29. september 2008 - 18:12 #1
Det kan have noget, at gøre med enkeltsiden/dobbeltsidet ram, nogle maskiner vil ikke have dem, men det kan også være, at bios i dit bundkort kun understøtter 512Mb blokke.
Avatar billede juliemusen Nybegynder
29. september 2008 - 18:15 #2
alle plader er kun enkelt sider. Min computer er kun 1 år gammel så det burde den nu at gøre.
Nogen der har andre bud?
Avatar billede kizz Nybegynder
29. september 2008 - 18:18 #3
har du prøvet at loade setup defaults i bios ?
Avatar billede juliemusen Nybegynder
29. september 2008 - 18:53 #4
nej hvordan gør jeg det:-/??
Avatar billede kizz Nybegynder
29. september 2008 - 19:12 #5
når du genstarter trykker (holder knappen nede) du det som står nederest på skærmen,det kan være delete eller f10 eller lign,så kommer du i bios,her finder du setup defaults og siger ok og genstarter
Avatar billede juliemusen Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:04 #6
Hejsa igen.
Undskyld den lange ventetid. Jeg kan ikke finde det i bios. Jeg har prøvet at loade noget der hedder setup optimized default, men det virkede ikke, så det er nok ikke det.
Ved ikke helt hvad jeg skal gøre??:-/
Avatar billede juliemusen Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:08 #7
hvis jeg skriver msinfo32 i kør, så står der under fysisk hukkomelse i alt: 1024 MB og det er jo den klods jeg har sat i. Men hvordan kan det så være den ikke registrer i denne computer??
Avatar billede juliemusen Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:19 #8
jeg har prøvet at sætte mine 2 GB ram i nu og de står registreret under: msinfo32, dog står der stadigvæk 521 ram under denne computer, tror i det er blevet registret?
Avatar billede kizz Nybegynder
03. oktober 2008 - 22:00 #9
ja,de er blevet registreret så.....