Avatar billede helenen Nybegynder
28. september 2008 - 14:08 Der er 9 kommentarer

Smiley oversigt

Hvor finder jeg en oversigt over de mange smiley koder? Både de normale og de lidt/noget anderledes smileys
Avatar billede thov Forsker
28. september 2008 - 14:14 #1
Er det koderne som bl.a. benyttes i Messenger, så er de her http://messenger.msn.dk/Resource/Emoticons.aspx
Avatar billede bazhe Praktikant
28. september 2008 - 16:22 #2
http://engr.smu.edu/~kaytaz/smiley.html..... der er ikk så maange men aligevel
Avatar billede helenen Nybegynder
30. september 2008 - 19:33 #3
Kan disse koder anvendes i alle forskellige forum, messenger, outlook mv??

findes der ikke nogen større oversigt?? Har set mange forskellige og anderledes smileys, fx hoppende, forskellige former for løbende osv.
Avatar billede thov Forsker
30. september 2008 - 21:18 #4
Så er det ikke egentlige smiley's, men animerede GIF'er.
Den slags skal man være forsigtig med, for der er sites derude, som udover at tilbyde smiley's, også fylder computeren med 'snavs'.
30. september 2008 - 21:27 #5
Avatar billede helenen Nybegynder
02. oktober 2008 - 21:26 #6
Thov, du har ret. Det er animerede Gif´er.

Hvor findes der en sikker side, uden snavs??

Hvordan sætter man den i en mail, uden at den bliver til en vedhæftet fil, som modtageren skal åbne, før den vises??

PFT
Avatar billede thov Forsker
02. oktober 2008 - 21:58 #7
Installer McAfee SiteAdvisor - så bliver du advaret mod de usikre sider.

Skriver du dine mails som HTML, og ikke txt, kan du indsætte billeder i mails, uden at de ligger som vedhæftede filer-
Avatar billede helenen Nybegynder
08. oktober 2008 - 20:23 #8
Thov > hvor kan jeg se om man bruger html eller txt??

Kan du anbefale nogle sider med gode/spændende Gif

Smid også lige et svar ;)
Avatar billede thov Forsker
08. oktober 2008 - 22:15 #9