Avatar billede bo_jorgensen Nybegynder
28. september 2008 - 08:19 Der er 1 kommentar

Safari husker Authentication + beskyttelse af intranet (noob)

Jeg har uploaded en side, som kun skal være tilgænglig for et begrænset publikum (test af intranet) og har derfor forsynet den med Authentication med noget ala
AuthType Basic
AuthName "Beskyttet webside"
AuthUserFile /home/chlor/htuserar
Require valid-user

Problemet er at jeg oplever at apples Safari browser bliver ved med at huske login - selv om jeg lukker og genstarter den. Hvis jeg 'nulstiller' Safari virker det. Men det er bekymrende at login ikke slettes automatisk ved genstart.

Er der nogen der ved om der er noget jeg kan ændre så det virker ?

Er der andre måder hvorpå jeg kan sikre siden bedre ?
Det er begrænset hvad jeg har adgang til da siden er hostet hos en udbyder www.nrd.dk

Jeg har dog nok mulighed for at hoste den lokalt i firmaet. Selvfølgelig kan jeg også tage den helt af nettet, og kun have den kørende på lokalnet,  men lige i den første fase er det fint at have adgang til den udefra.

Hvilken løsning vil I anbefale ?
Avatar billede letwhite Novice
14. december 2017 - 15:26 #1
Jeg har selv http://itafdelingen.dk som host, og de har min interne hjemmeside på deres servere, men det fungerer sådan at det kun er folk på intranettet som kan få adgang til den, hvilket de har sørget for fungerer. Prøv at spørge dem om de kan finde sådan en løsning