Avatar billede kjeldsted Novice
27. september 2008 - 20:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lægge én til værdi i MySQL.

Hej alle eksperter.

Jeg har lige et lille hurtigt spørgsmål: Er det muligt at opdatere en mysql tabel hvor jeg i en given celle på en given række tager den eksisterene værdi (tal) og lægger 1 til denne værdi via SQL?

Altså hvis vi har en celle (downloads) med værdien 824, ønsker jeg denne ændret til 825. Kan man det via SQL, eller skal jeg først lave en mysql_result(mysql_query(...)) lægge én til for så at opdatere?

På forhånd mange tak
Avatar billede virus Nybegynder
27. september 2008 - 20:19 #1
update tabel set felt=felt+1 where id = 1
Avatar billede kjeldsted Novice
27. september 2008 - 20:23 #2
Mere simplet bliver det jo ikke :)

Måske skulle jeg prøve at tænke mig lidt bedre om næste gang. Nå i alle fald, mange, mange tak for hjælpen. Og hvis du vil have lidt point kende du vel procedueren ;)
Avatar billede virus Nybegynder
27. september 2008 - 20:24 #3
Naa gem dine point :)
Avatar billede kjeldsted Novice
27. september 2008 - 20:39 #4
Jamen så takker jeg da bare endnu engang fo hjælpen :)