Avatar billede percr Nybegynder
27. september 2008 - 15:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DVD-optager uden DVB-C tuner

Kan jeg optage på en DVD-optager uden DVB-C tuner, når jeg modtager kabel-tv, og har et TV med indbygget DVB-C tuner. Jeg kan gøre det nu men hvad med fremtiden. Er det nok hvis DVD-optageren har HDMI?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. september 2008 - 15:49 #1
Det kan du sagtens, hvis det er YouSee du har. De fortsætter med at sende analogt. Men hvis du vil optage digitalt, skal du have en dekoder.
Avatar billede percr Nybegynder
27. september 2008 - 15:52 #2
Vil det sige at optageren skal have DVB-C for at undgå at have en ekstra boks?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. september 2008 - 16:09 #3
Ja, men der findes desværre ikke i øjeblikket optagere med DVB-C tunere.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. september 2008 - 16:11 #4
Du kan følge snakken om de ting, du taler om, på recordere.dk. De vil være de første, der får det af vide, når den første recorder kommer til Danmark. De er "nørder" på den fede måde alle sammen :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. september 2008 - 16:12 #5
"... når den første recorder kommer til Danmark" - med DVB-C tuner, skulle der stå.
Avatar billede percr Nybegynder
27. september 2008 - 16:13 #6
OK jeg takker for svaret, og må væbne mig med tålmodighed
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. september 2008 - 16:14 #7
Om du KAN optage fra dit tv via scart ved jeg ikke helt sikkert. Men så kan du ihvertfald kun optage, hvis dit TV er tændt, og kun den kanal, du ser.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
27. september 2008 - 16:16 #8
Jeg venter også spændt på, hvornår den første recorder med DVB-C kommer :-)