Avatar billede drwilken Nybegynder
26. juni 2001 - 13:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Outlook Express... Ingen sikkerhed!

Det drejer sig om et lille netværk hvor brugerne skal kunne skifte imellem hvilken pc de bruger...
Hvis jeg ESC\'er ved Windows Network logon får jeg tilgang til nogle mails, fra den sidste bruger der har været logget på, når jeg åbner Outlook Express...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
26. juni 2001 - 13:47 #1
problemet er også set på visse kbh\'ske skoler... opgradér til win 2k eller køb et decideret sikkerhedsprogram.
Avatar billede prodic Mester
26. juni 2001 - 13:51 #2
Gå i regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE/Network/Logon

Tilføj ny Dwordværdi

Rediger

Sæt den til 1

Dword-værdien skal være \"MustBeValidated\"

Så kan de trykke på ESC så meget de lyster.
Dog skal de godkendes af et domæne inden de kan logge på.
Avatar billede drwilken Nybegynder
26. juni 2001 - 14:48 #3
Prodic >> Vil det så sige at man ikke kan lade være med at logge på?
Avatar billede prodic Mester
26. juni 2001 - 21:45 #4
drwilken->Nemlig. Hvis du redigerer i Network/Logon i din registreringsdatabase, som der står ovenfor så skal klienterne godkendes af serveren før de kan bruge maskinen.
Hvis de f.eks vælger at trykke på ESC får de at vide, at de skal godkendes af netværket(noget ala det) og så kommer de ikke videre.

Det er dog ikke en 100% sikker metode, men den kan dog holde de værste fummelfingre væk.
Bruger den selv på vores elevers maskiner, og de har endnu ikke fundet ud af komme forbi det. Men det siger vel mere om dem. :-)

Men prøv det....det virker ok.
Avatar billede codpiece Nybegynder
28. juni 2001 - 13:35 #5
Og mens du er i gang, så kan du omdøbe taskman.exe til noget andet, så man heller ikke kan trykke på Ctrl-Esc når man står i login-billedet.

// Codpiece