Avatar billede pezzo Nybegynder
25. september 2008 - 21:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Api som kører med xml-rpc

Hej

Jeg er ny begynder i C# - og skal nu til at kommunikere med en API som håndtere XML-RPC. Har fundet noget til C#, men kan ikke helt finde ud af og bruge det.

Har indtil videre "googlet" mig til følgende:
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using CookComputing.XmlRpc;

[XmlRpcUrl("http://apiurl.dk/")]
public interface iSysAccount : IXmlRpcProxy
{
    [XmlRpcMethod("session_create")]
    string createSession(string account, string username, string password);

    [XmlRpcMethod("session_delete")]
    string deleteSession(string sessionid);

}

Men hvordan dælen "aktivere" jeg så disse XMLRPC funktioner og får værdien ud?
Avatar billede aaberg Nybegynder
26. september 2008 - 08:01 #1
Nu har jeg aldrig hørt om xml-rpc, men jeg vet at det du har oprettet i dit kodeeksempel er et interface. For at kunne bruge et interface, bliver du nød til at implementere dette interface i en klasse.

Se eventuelt dokumentationen fra Microsoft:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/87d83y5b.aspx

Hvis jeg har misforstået spørgsmålet fuldstændigt, så bare sig til :-)
Avatar billede pezzo Nybegynder
26. september 2008 - 15:46 #2
Jeg har fundet en XMLRPC løsning - smid svar evt. hvis vil have point ;-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
26. september 2008 - 22:04 #3
:-)
Avatar billede Syska Mester
29. september 2008 - 23:19 #4
Kan du eventuelt smide link til dit svar ? med mindre du brugte aaberg_ccs link
Avatar billede pezzo Nybegynder
30. september 2008 - 19:32 #5
Jeg brugte en fin FAQ som jeg fandt på http://www.xmlrpc.net :)
Avatar billede pezzo Nybegynder
30. september 2008 - 19:32 #6
http://www.xml-rpc.net var det vidst ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2008 - 23:05 #7
XML-RPC er en tidlig standard for web service kald. Den blev tromlet ned af SOAP fordi
IBM og Microsoft bakkede op omkring SOAP. Der er en del programmører som synes at XML-RPC
er langt bedre end SOAP fordi det er simpelt.