Avatar billede den33 Nybegynder
25. september 2008 - 15:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Gratis partitionerings værktøj..

Jeg leder efter et gratis partitionrings værktøj,, der helst skal kunne bruges i windows xp, helst ikke i en dosprombt. Hen ad partition magic.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. september 2008 - 18:27 #1
Du kan tage en prøveversion af Paragon ned her:
http://www.paragon-software.com/home/hdm-personal/
Avatar billede thov Forsker
26. september 2008 - 03:17 #2
Cute Partition Manager http://www.cutepm.com/
Avatar billede off-line Nybegynder
26. september 2008 - 10:47 #3
thov - har du prøvet den? Det er et mget lille program.  Jeg synes ikke om, at der
på siden mangler "Cute" men står "Partition Manager - Download Area"  så lyder
det som et Paragon program, hvad detjo bestemt ikke er. Det står der heller ikke,
men navnet!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2008 - 11:00 #4
Jeg synes også den ser lille ud - 226KB "Cirka"!

Men der er flere værktøjer derude - f.eks. http://www.partition-tool.com/personal.htm

Jeg benytter selv Norton (powerquest) partitionmagic og Paragons partition manager, så jeg kender ikke ovenstående gratisudgave... - men den ser lovende ud.
Avatar billede den33 Nybegynder
26. september 2008 - 11:14 #5
Thov: jeg kan ikke bruge det. Det kan kun lave en partition på en hel blank disk.
Jeg skal bruge noget hvor jeg kan dele min winxp disk op i 2 partitioner.

Jeg prøver lige de andre forslag.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. september 2008 - 11:20 #6
Men huska, at tage BACKUP af det du vil hade at miste. Det kan gå galt. Jeg har set
data mistet med både Partition magec 8 og Acronis Disk Director suite.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2008 - 11:28 #7
:-) - det har jeg også - og også Paragon Partition Manager.

Grundlæggende operationer på harddiskstrukturen indebærer altid et faremoment. Men det er heldigvis sjældent det forekommer...
Avatar billede off-line Nybegynder
26. september 2008 - 11:56 #8
Jeg har set lidt på den EASEUS Partition Manager Home Edition V2.0. Den ser faktisk
lovende ud, med en brugergrænseflade, som minder om Acronis og Paragon. Den turde
jeg godt prøve selv. Har dog ikke lyst til at forsøge her og nu, bare for førsøgets
skyld.
Avatar billede shothot Nybegynder
26. september 2008 - 12:57 #9
http://www.giveawayoftheday.com

Prøv at se ovenstående (indenfor de næste 20 timer!)Måske er det noget du kan bruge?
Avatar billede off-line Nybegynder
26. september 2008 - 13:34 #10
Fint link. Men hvad er forskellen egentlig på Free og Prog?
Avatar billede den33 Nybegynder
26. september 2008 - 13:38 #11
Ole: Jeg brugte dit link,,det virkede perfekt. Så kom med et svar så du kan få point..
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2008 - 13:51 #12
Det lyder sørme godt - tænk at der stadig er gratis ting på nettet :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. september 2008 - 14:41 #13
Jasveg-> Jeg tror kun det er muligheden for at lave en Bootable CD der er forskellen (så vidt jeg kan se). Og så princippet om at det er gratis for brugere, men koster virksomheder.
Avatar billede off-line Nybegynder
26. september 2008 - 14:53 #14
Ja det har du vist ret i:)