Avatar billede gls Nybegynder
25. september 2008 - 09:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kommer harddisken ikke frem ?

Hej

Jeg prøver at få noget data udfra en gammel harddisk - har et USB kabel tilsluttet harddisken og min bærbare men jeg får ikke den gamle harddisk frem på min bærbare - hvad gør jeg galt ?
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2008 - 09:19 #1
Disken skal være jumpet som master, når den tilsluttes usb.
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2008 - 09:20 #2
Giver usb ikke power nok til disken, skal der en ekstra strømforsyning på disken.
Avatar billede gls Nybegynder
25. september 2008 - 09:42 #3
Hvordan er det lige jeg sætter den som master ?  Hvordan ser jeg om den får strøm nok eller forlidt ?
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2008 - 11:09 #4
Er det en 2.5 eller en 3.5" disk??
Avatar billede gls Nybegynder
25. september 2008 - 11:50 #5
3.5
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2008 - 12:07 #6
En 3.5 skal have strøm på det 4polede stik, ellers virker det ikke.
Avatar billede peet-49 Novice
25. september 2008 - 12:09 #7
Jumper sidder på disken, hvor kablet bliver monteret(en lille plastikdims, normalt sort) den skal sidde helt ind mod kablet. Det står også på oversiden af harddisken, hvorda, den jumpes.
Avatar billede gls Nybegynder
25. september 2008 - 13:31 #8
Var lidt hurtig med pointene -  den kommer ikke frem som et drev - jeg får besked om den er der men !
Avatar billede speedpii Nybegynder
25. september 2008 - 13:48 #9
hvis du får besked om den der der, så højre-klikker du på denne computer, og vælger administrer. så vælger du diskhåndtering, og så højreklikker du på det drev som ikke har noget bogstav (dit drev fra usb'en), og giver den et bogstav der ikke er brugt i forvejen. så burde du kunne se den under "denne computer" :)

om ikke andet kan du åbne den inde fra diskhåndtering, så snart du har tildelt den et bogstav ved at højreklikke på dit nye/gamle drev og trykke åbn.
Avatar billede gls Nybegynder
29. september 2008 - 15:31 #10
Når jeg højre klikker kommer der kun en " hjælpeboks "  hvor der står hjælp og ikke andet
Avatar billede peet-49 Novice
29. september 2008 - 15:52 #11
Hvis du højreklikker på denne computer, og kun får "hjælpeboks" er der noget galt med dit styresystem.
Avatar billede gls Nybegynder
29. september 2008 - 16:26 #12
Nej nej  -  det er når jeg inde under diskhåndtering og kan se den (og mit alm C drev)
Avatar billede speedpii Nybegynder
30. september 2008 - 08:23 #13
hvis du ikke kan få lov til hverten at komme ind på den eller tildele den et bogstav, så prøv at sidde den internt i en pc og forsøg det samme. . Det er mit bedste bud :)
Avatar billede speedpii Nybegynder
30. september 2008 - 08:51 #14
evt, en windows cd med dit styresystem.. boot op på den i repair og lav en chkdsk, for at se om der er skadet sektioner på din HDD!
Avatar billede speedpii Nybegynder
30. september 2008 - 08:54 #15
du kan finde en guide under et af de andre spørgsmål her på siden :)