Avatar billede poco Nybegynder
25. september 2008 - 09:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IF betingelse i SQL-træk

Hejsa

Jeg skal lave et udtræk i en database, hvor jeg skal finde en række indtastninger, såfremt disse er større end 0 (de bliver 0 som default) og herefter mindre end en variabel jeg kommer med udefra. Hvis værdien i feltet er 0 skal denne betingelse ignoreres.

Jeg forestiller mig det skal se ud a'la dette:

SELECT * FROM `databasen` HVOR SÅFREMT `variablen` > 0 SKAL DEN VÆRE MINDRE END `tal udefra`

Nogen hajer der kan hjælpe?

MVH

Jakob
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2008 - 11:10 #1
... WHERE (felt <= 0) OR (felt < n)

eller bare

... WHERE felt < n

da den ogsaa vil vaere opfyldt for 0
Avatar billede poco Nybegynder
25. september 2008 - 11:32 #2
Hejsa

feltet skal først være større end 0. Hvis dette er tilfældet, skal den næste betingelse da tjekkes.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2008 - 02:22 #3
prøv lige og giv nogle tal eksempler
Avatar billede poco Nybegynder
18. august 2010 - 13:14 #4
Lukket... gammel