Avatar billede mnm2004 Nybegynder
24. september 2008 - 14:56 Der er 4 kommentarer

get element fra rss feed (xml)

Jeg er igang med at lave mig selv en iphone-central, hvor jeg vil samle mine mest brugte sider, og derigennem kunne få fat i dem: http://mvdesign.dk/webapp/iphone.htm

Jeg ser ofte net-showet diggnation, og ville gerne lave et direkte link til det aktuelle show.
Derfor fandt jeg deres RSS feed til denne. Det jeg vil er nemlig at få min side til at tage det element på deres feed som er linket til .mp4-filen, og putte i et link på min side.
Deres feed er: http://revision3.com/diggnation/feed/quicktime-small/

Jeg er bekendt med lidt kodning, men kan ikke skrive i php osv. selv. Derfor ville det være rart hvis i kom med eksempler på hvad jeg kunne gøre.
Og hvis det er muligt må det meget gerne være i javascript, da siden ikke nødvendigvis skal liggepå en server.

Tak..
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
24. september 2008 - 21:26 #1
Er der slet ingen der ved hvordan dette skal gøres?
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
26. september 2008 - 18:50 #2
Er det du skal have lavet ikke en RSS-reader i php?

Jeg er sikker på at du kan finde masser af kode på nettet. Eller også skal du prøve at sætte det ind i PHP området i stedet.

Hvis det skulle have været i ASP kunne jeg måske hjælpe ;o)
Avatar billede mnm2004 Nybegynder
27. september 2008 - 14:57 #3
jo det er det... men det eneste jeg skal have er det link som er i det.
Min server supporter også asp, så du må gerne hjælpe :D eneste grund til at jeg foreslog php, er at jeg har en smule genskab til dette.
Avatar billede ikuyucu Nybegynder
28. september 2008 - 12:26 #4
Her er faktisk lige hvad du har brug for :) Endda i PHP

Det er nok den bedste RSS parser jeg har set indtil videre:
http://magpierss.sourceforge.net/

Så er det bare om at gå i krig ;)