Avatar billede esj123 Nybegynder
24. september 2008 - 10:33 Der er 5 kommentarer

Hjemmeside til børnehaver

Findes der et godt CMS som kan håndtere brugerlogin fra mange bruger og forums hvor man kan skrive til hinanden og personale kan udsende beskeder til alle forældre.? Er der nogen der har prøvet at lave det?
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
24. september 2008 - 10:38 #1
vil da tro phpbb kan det meste af det
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2008 - 11:06 #2
Der er flere der kan det du efterspørger, phpbb kan nok (men det er jo egentlig kun forum), hvis du vil have noget mere CMS præget hvor I kan udbygge med diverse moduler så som forum, nyhedsbrev til forskellige brugergrupper og meget andet, kan jeg anbefale systemet drupal.
http://drupal.org/

Men som sagt er der mange gratis systemer der kand et du efterspørger, det sværeste ved de fleste er at kunne begrænse dem så der ikke er for mange unødvendige og forvirrende elementer og funktioner man skal tage stilling til når det skal sættes op og gøres klar.
Avatar billede buttersi Nybegynder
24. september 2008 - 12:39 #3
Tjek http://www.opensourcecms.com/ der kan du finde en masse gratis CMS systemer.
Avatar billede simonbl Nybegynder
21. oktober 2008 - 18:01 #4
Hej,

Hvis det skal være nemt, kunne man overveje en groupcare. Et par links:

http://portal.groupcare.dk/?lang=da

Der findes også andre gratis udbydere af groupcare, fx via Yahoo (kaldet Groups):

http://groups.yahoo.com/

De har virket fint i forbindelse med mit studium, hvor klassen har sendt beskeder, filer osv. til hinanden. Der er også kalenderfunktioner.
Avatar billede submitt Nybegynder
04. september 2009 - 00:07 #5
Jeg er klar over at mit svar måske ikke længere er relvant for dig, da dit indlæg er et lille år gammelt. Men måske nogle andre kan have nytte af det.

Drupal er et CMS som er yderst velegnet til det formål du beskriver. Jeg driver et webbureau, og vi har lavet flere websites med denne funktionalitet - også til børnehaver. Se evt. www.bh-kaernehuset.dk, som er en børnehave i Randers.

Du kan læse meget mere om Drupal på drupal.dk

/Kenneth