Avatar billede mguldb Nybegynder
23. september 2008 - 15:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Opdatering fra apple

Jeg har den 22 sep. kørt en opdatering, som kom frem da man søgte på softwareopdateringer. Denne opdatering installerede jeg, og genstartede herefter.
Når den starter op, står den bare og arbejder, og den vil ikke åbne Tiger.
Har blevet at slukke mac'en, men det hjælper heller ikke. Har også forsøgt at tage batteriet ud og holde on-knappen inde i 5 sek. Også uden resultat.

Hvad kan man ellers gøre ved dette?
Avatar billede egonspock Seniormester
23. september 2008 - 15:52 #1
Hvad sker der hvis du under opstart holder æble-v nede? (det betyder at den skal starte i "verbose mode", dvs. beskrive hvad der sker under opstart) Det jeg er interesseret i er de sidste 5-10 linjer af det, der kommer frem på skærmen.
Avatar billede mguldb Nybegynder
23. september 2008 - 17:34 #2
De sidste linier er ret ens, da der hele tiden dannes en ny, bare med et nyt klokkeslet. Men i de linier står der: system/library/coreservices/loginwindow.app/contents/macOS/loginwindow: Login window application started

er det disse linier du tænker på?
Avatar billede egonspock Seniormester
23. september 2008 - 23:46 #3
Jep, det var noget i den stil. Det betyder blot at der er noget i din login der ikke virker ordentligt og det er formentlig godt. Kan du logge ind med såkaldt Safe-boot, dvs. blot ved at holde shift nede under opstart? Det slår nogle ting fra, som kan give problemer. Der er en længere, men let-læselig artikel her, der beskriver hvad du kan gøre:
http://www.macfixit.com/article.php?story=20060322080433175
Sig til hvis det lyder som det rene nonsens for dig, for der er andre muligheder.
Avatar billede mguldb Nybegynder
24. september 2008 - 13:56 #4
Kan heller ikke logge in med safe-boot.
Avatar billede mguldb Nybegynder
24. september 2008 - 13:58 #5
Hvis jeg sætter installations cd'en i, og holder c nede, kan jeg godt komme til at geninstallere. Men det er selvfølgelig lidt træls at skulle gøre.
Avatar billede egonspock Seniormester
24. september 2008 - 15:21 #6
Der er en måde at gøre det på, så du ikke mister hverken data eller indstillinger. Det hedder Arkiver og Installer. Vær selvfølgelig meget opmærksom på at det er det du får den til. Så opretter den blot en ny systemmappe og den gamle systemmappe bliver lagt i en mappe, der hedder Previous systems.
Avatar billede mguldb Nybegynder
24. september 2008 - 20:24 #7
Har nu fået Tiger geninstalleret, og min mac virker igen. Også efter at have kørt opdateringen :) Takker for hjælpen!
Avatar billede egonspock Seniormester
24. september 2008 - 20:36 #8
Det lyder rigtig godt :-) Husk at du godt kan smide det gamle system ud nu. Hvis du er lidt paranoid over det, kan du evt. først flytte det i papirkurven, så genstarte for at se at alt virker og først derefter tømme den.
Avatar billede mguldb Nybegynder
24. september 2008 - 21:09 #9
Det gamle system? altså den mappe som hedder Previous system?
Avatar billede egonspock Seniormester
24. september 2008 - 22:14 #10
Jep. Det er den onde satan af en tand vi lige hev ud ;-)