Avatar billede ruma1974 Nybegynder
20. september 2008 - 17:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

udvide line længde i memo box

Hej

Hvordan udvider man line længden i en memo?

Jeg bruger allerede wordwrap=false

Jeg har nogle meget lange liner (200.000.000 tegn) som jeg ikke ønkser splittet.

I notepad kan man godt vise 200.000.000 tegn på en line så delphi memo burde også kunne klar den sag eller hvad?

Mvh,

Rune
Avatar billede kroning Nybegynder
20. september 2008 - 18:26 #1
Prøv at bruge TRichEdit
Men jeg kan ikke se formålet med at bruge en Memo til linier på 200 millioner tegn.
Avatar billede hrc Mester
20. september 2008 - 20:42 #2
Det giver da ingen fornuft at have sådanne strenge i en TMemo. Visuelt er det alt for uoverskueligt, syns' jeg.

Men, hvis endelig det skal være, kan du eventuelt have en skyggeliste, en TStringList som indeholder de originale linjer. Da en TMemo.Lines er en TStrings kan du bare assigne den (Memo.Lines.Assign(MyList)). Hvis noget skal retur igen, efter at være rettet, så skal du eventuelt sammenligne linjerne en efter en.
Avatar billede borrisholt Novice
20. september 2008 - 22:58 #3
hvis du har 2 mil linjer formoder jeg ikke det er en tekst editor du sidder og skriver så derfor har du brug for en god viewer ...

Prøv ATBinHex v.2.4.0 kan henter på torry : http://torry.net/pages.php?id=248

Den kan du hente lige så store filer ind i som du ønsker !!

!!! INGEN ER HURTIGERE END DEN !!! INGEN !

Jens Borrisholt
Avatar billede ruma1974 Nybegynder
21. september 2008 - 11:31 #4
Mange tak

Det er til et sekvense alignmnet program. Dvs mange tekst strenge skal staa under hinanden men hver strenge maa ikke splittes da det saa er noget rod at sammenligne sekvenserne.

Jeg afproever jeres svar
Avatar billede ruma1974 Nybegynder
21. september 2008 - 13:29 #5
Mange tak for jeres kommentarer. Det er en fed component som løser andre problemer som jeg nusser med.

Har i nogle gode råd til et godt tekst index som jeg kan bygge ind i componenten?