Avatar billede webname Nybegynder
20. september 2008 - 17:28 Der er 3 kommentarer

http accelerator

Hey everybody,

Jeg har et setup med en Linux Debian 4.0 med Apache2 som webserver.
Men for at få den "ene" webserver til at perfome bedre, kunne det så være en idé med en dedikeret server til at cache forespørelser? Og findes de stadig væk?

Og hvilke findes? :D Håber der er nogle der har lyst til at hjælpe mig igang indenfor den niche..

De bedste hilsner
Jannik
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 17:38 #1
hvis du har hardware til det kunne du kigge på varnish, som netop er specialdesignet til at skulle sidde foran en webserver.

Har dog endnu ikke selv haft lejlighed til at prøve den, men har været til et par foredrag om den.
Avatar billede webname Nybegynder
20. september 2008 - 17:54 #2
Lyder som en rigtig god idé :-)

Men kan den køre på Debian? Jeg har haft søgt lidt på den, men jeg kan kun finde noget til FreeBSD, og det er ikke liiige frem min stærke side :O

Men tusind tak for din besvarelse :)
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 18:38 #3
http://varnish.projects.linpro.no/

nævner at den kører fint på 2.6 kernen