Avatar billede kxrider Nybegynder
19. september 2008 - 16:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med bærbar pc

Min pc siger under opstart at den ikke kan finde windows-rod\system32\ntoskrnl.exe og at jeg skal geninstallere den fil.

Hvad mener den med det?

Er det en ny installation?

Jeg har nogle dokumenter og ting på harddisken der for alt i verden ikke må blive slettet.
Avatar billede allrasmu Nybegynder
19. september 2008 - 17:20 #1
Hej

Denne fil er en meget central del af din operativsystem. Den styrer cache, kernen og hukommelseshåndteringen m.m.

Jeg ville installere en ny installation OVENPÅ den gamle - så mister du ikke dine dokumenter osv. Derefter bør du lave en backup af de ting, du ikke vil miste. Afhængigt af om du stadig har links osv. til dine installerede programmer, kan du vælge at lade det være som det er - ellers må du nok lave endnu en ny installation, hvor du sletter den gamle version (men lav nu først backuppen ;))

Alternativt kan du lægge din Windows CD i drevet og boote fra den. Istedet for at vælge ny installation skal du vælge reperation. Men det kræver lidt mere.
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2008 - 17:45 #2
Avatar billede kxrider Nybegynder
20. september 2008 - 09:35 #3
Tak, smid svar. Har nu lavet en ny installation..
Avatar billede kxrider Nybegynder
20. september 2008 - 23:44 #4
.