Avatar billede seb1997 Nybegynder
19. september 2008 - 15:44 Der er 5 kommentarer

virus/spyware - winxp virker kun i fejlsikret - ellers virker ikk

hej, jeg fik en virus på min pc så jeg valgte gennem fejsikret tilstand at bruge recover indstillingen til at gendanne pcen som den var for en uge siden. herefter gik pcen igang med at arbejde/recover, men når jeg nu starter pcen når den til skrivebordet hvorefter den ikke kommer videre (den viser heller ikke ikonerne)..kan nogen hjælpe mig med at fjerne virussen helt således at jeg igen kan bruge min pc?
Avatar billede allrasmu Nybegynder
19. september 2008 - 17:26 #1
Well, har du genvejstaster til at starte din browser? Her kan du prøve at afvikle housecall (housecall.trendmicro.com) - den kører online i browseren.

Du har selvfølgelig også muligheden for at installere en ny Windows version OVENI den gamle - så mister du ikke dine data, for derefter at proppe McAfee / Norton på i en registreret udgave.

PS: Hvad hed din virus, kan du huske det?
Avatar billede seb1997 Nybegynder
19. september 2008 - 17:47 #2
hej, jeg har lavet nogle logs og de ligger på :

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=51214

..men jeg har fået at vide at der ikke er så meget at gøre...?
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2008 - 17:53 #3
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på, tast: 1        (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS > Skriver du nu:  chkdsk c: /p /r  (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + en

Når du så kan komme på nettet igen:

Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den. Lad programmer foretage en oprydning ved at du trykker på knappen Analysere og den finder xx Mb som kan fjernes - klik på Kør Cleaner
PS. hvis du f.eks har noget i papirkurven, som du evt. ikke vil have fjernet pt. så fjern flueben i papirkurv, FØR en cleaning

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde - det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren.
Avatar billede seb1997 Nybegynder
19. september 2008 - 19:28 #4
hej, jeg har ikke min cd her og nu så jeg vil prøve i løbet af ugen når jeg får den...
Avatar billede haverslev Novice
27. september 2008 - 12:09 #5