Avatar billede trekkies Juniormester
19. september 2008 - 14:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min mobil går ud

Hej alle sammen

Jeg har en Siemens S65, som er ca. 3,5 år gammel, men nu er den begyndt at slukke hele tiden, nogle gange kan jeg have den tændt i et par minutter andre gange i nogle timer, før at den slukker.

Er der nogle af jer som ved om jeg skal ud og købe en ny mobil eller skal have et nyt batteri?

Jeg vil helst beholde den, da jeg har mange oplysninger på den, som jeg ikke kan nå at få overført til andre steder, før at den slukker.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. september 2008 - 14:41 #1
Hvis du umiddelbart kan tænde for den igen, og kan gøre det flere gange, kan det jo ikke være batteriet.

Men det er iøvrigt et meget almindeligt problem på ældre telefoner - lidt løs forbindelse med tiden, og så går den ud ved rystelser. Har personligt kasseret 2 telefoner gennem tiden med det problem.
Avatar billede trekkies Juniormester
19. september 2008 - 15:06 #2
Ved du om det kan betale sig at få den lavet?

Hvorfor fik du dine oplysninger overfør fra den gammel telefon til den nye?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. september 2008 - 15:43 #3
Det kan ikke betale sig at gøre noget ved en telefon, der er ude over garantien.

Du må have en eller anden form for kommunikationsinterface på din mobil. Typisk datakabel, infrarød eller Bluetooth. Med disse, og et program fra Siemens, bør du kunne hente informationer over på en PC.

Er der ikke sådanne interfaces, eller har du ikke en PC der kan noget af det, har du en god mulighed via www.zyb.com - her kan du over GSMnettet synkronisere kontakter og kalender.

Og der ud over - pas... :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. september 2008 - 15:44 #4
En sidste mulighed - dit SIM-kort kan indeholde en begrænset mængde navne og telefonnumre - bl.a. typisk kun 8 karakterer af navnet. Glipper alt andet, kan du undersøge muligheden for at kopiere kontaktpersoner over på SIM-kortet - og det vil du jo nok flytte med over i din ny telefon...
Avatar billede allrasmu Nybegynder
19. september 2008 - 17:30 #5
Der er en vis levetid på mobilos - den lyder udslidt. Jeg vil anbefale at købe Nokias serie 40 - der er lavet en ny service "Nokia Backup" - så mister du ikke noget, næste gang du oplever det her.

Derudover kan du altid installere Nokia PC Suite, hvor du altid kan have dine data synkroniseret
Avatar billede trekkies Juniormester
19. september 2008 - 21:15 #6
Tak begge to, jeg er begyndt at lede efter en ny mobil.

Lægger du et svar ole madsen?

Jeg begyndt at overføre mine oplysninger til computeren, før at den går helt død.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. september 2008 - 09:28 #7
Der er svar her - håber da du får det hele overført :-)
Avatar billede trekkies Juniormester
20. september 2008 - 12:40 #8
Jeg har overført alle telefon nummer til sim kortet, billeder og musik til harddisken, mangler bare mine sms´er og nogle få opgaver.

Takket være det medfølgende program.
I går var min mobil tændt i ca. 4 timer før at den gik ud.

Tak for hjælpen.