Avatar billede buck Nybegynder
18. september 2008 - 12:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 numre på samme sim kort

hvilke muligheder er der idag for at have 2 telefonnumre på samme simkort så de kan bruges samtidig?

telefon A ønskes brugt til:
- indgående opkald (eventuelt bare viderestillet til telefon B)
- indgående og udgående SMS

telefon B ønskes brugt til:
- indgående og udgående opkald med skjult A-nummer
- evt. indgående SMS (kan til nød undværes)

har hørt at man kan kopiere flere numre over på samme SIM kort... men kan man så modtage opkald på begge numre samtidig?
Avatar billede htx98i17 Professor
18. september 2008 - 15:26 #1
Du kan godt have flere numre på samme simkort. Der er flere forskellige løsninger. Men du kan kun starte telefonen op på et af numrene ad gangen. Skal du bruge det andet nr, skal du slukke telefonen og starte den op på det andet nr. Telefonerne har ikke mulighed for at have 2 numre kørende på samme tid.
Avatar billede kalp Novice
18. september 2008 - 20:45 #2
men (uden at have haft den i hånden) så er jeg blev tilbudt en tlf som kan have 2 simkort i.

så mon ikke det kan lade sig gøre.

ps. hvis du ikke benytter sms på et af numrene kan du blot ligge den i en mobiltelefon derhjemme.. sæt den til en oplader og viderestil samtlige opkald til dit andet telefonnummer.
Avatar billede htx98i17 Professor
18. september 2008 - 20:50 #3
Som skrevet er der flere forskellige løsninger. De første løsninger var at der med en anordning var plads til 2 simkort, men det var fordi det ikke var muligt i sim-kortene dengang at indkode 2 numre. Det kan man idag. men ingen af løsningerne kan have begge numre kørende på samme tid. Desværre.
Avatar billede buck Nybegynder
17. december 2008 - 12:38 #4
lukker spørgsmålet

fandt frem til at der er telefoner på vej på markedet der kan have 2 simkort online samtidig

https://www.specialphones.eu/en/store/tag/dual_sim_both_online