Avatar billede madsgunnar Nybegynder
17. september 2008 - 21:59 Der er 36 kommentarer

Disk Boot Failure

Hej.

Jeg har lige købt Norton Partition 8,05, og da jeg lige ville prøve programmet på min computer, slettede jeg en partition og oprettede en ny. Der stod så jeg skulle genstarte, hvilket jeg gjorde. Men da den startede op igen, stod der:
Boot from CD :
Disk Boot Failure, Insert System Disk And Press Enter.

JEg aner virkelig ikke, hvad jeg skal gøre nu?

Ville være ekstrem glad hvis nogen kan hjælpe.
Avatar billede pazau Nybegynder
17. september 2008 - 22:21 #1
Hvilken partition er der tale om?
Avatar billede madsgunnar Nybegynder
18. september 2008 - 07:23 #2
Jeg havde delt min harddisk op i 4 dele. Den ene del var der kun lidt ting på, så derfor prøvede jeg at slette den del og oprette faktisk akkurat den samme, med samme fil-system og samme størrelse.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 07:48 #3
Du har nok slettet dit styresystem da du formaterede, du skal boote op på din Windows installationsskive og installere XP / Vista igen.
Dit internet skal være afbrudt under installationen, ledningen helt ud af computeren, og tilsluttes først når mindst SP2 og et antivirus program er installeret.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 07:51 #4
madsgunnar du skal kun bruge kommentar, du skal først bruge svar hvis du vil lukke spørgsmålet, nu skal du makere dit navn nede til venstre og klikke på afvis.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 07:56 #5
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 08:09 #6
http://www.helgec.dk/xp-install.html

Jeg syntes denne guide er nemmere at finde ud af. Husk at installere SP2 eller SP3 alligevel
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 08:41 #7
samsonjens læs nu lige hvad helge skriver om SP han fraråder dem, derfor valgte jeg den jeg linkede til.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 10:52 #8
Mon ikke "silbidor" burde slappe lidt af, lære at læse og tænke selv. Både "silbidor og "karisse_larry" har tidligere været flittige fortalere for http://www.helgec.dk/xp-install.html
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 10:54 #9
Og så kan "madsgunnar" hvis han ønsker det, kontakte mig via min hjemmeside så skal jeg nok hjælpe ham
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 11:09 #10
Helge det er ordlyden af følgende der kan være misvisende, "Det er op til dit eget temperament om du ønsker at downloade og installere SERVICE PAKKE 1, påstanden om at man overhovedet ikke kan risikere at gå på nettet uden at denne pakke er installeret er helt uden hold i virkeligheden, du kan tværtimod risikere at få næsten uløselige problemer efter installation af service pakke 1 for slet ikke at tale om service pakke 2. Hvis f.eks.dit hardware kræver førnævnte pakker installeret er det naturligvis nødvendigt du foretager installationen"
Det lyder som om man kan komme på herrens mark, hvis man installere SP1 eller SP2 i dag installere man SP3 med det samme, så er man fri for alle opdateringerne.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 11:29 #11
helge hvad er grunden til at du vil have spørgeren til at gå uden om eksperten hvor spørgsmålet er oprettet, ved at bruge personlig mail til dig,andre er i gang med at hjælpe, så for mig ser det ud til at du prøver at overtage spørgsmålet?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 11:41 #12
"Silbidor" jeg syntes ikke at ha obseveret at du har så store it-competancer så at du skal begynde at fraråde andre evt.løsninger og lad så være med at spilde mere tid for at rakke ned på mig i denne tråd, jeg klarer mig sikkert uden dig li`som du sikkert klarer dig uden mig
Avatar billede jhkl Nybegynder
18. september 2008 - 12:43 #13
silbidor stiller da et helt reelt spørgsmål. Hvis du rent ligefrem fraråder folk at installere service packs, hvad skal man så med din guide?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 13:40 #14
silbidor ----Du skriver at helgec fraråder dem. Jeg kan kun læse at det er op til folk selv om de ønsker det. Bemærk at jeg også bagefter at have henvist til helgec's fremragende guide også skriver:

Husk at installere SP2 eller SP3, så jeg forstår ikke hvad du er utilfreds med
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 14:07 #15
http://www.helgec.dk/xp-install.html  Nemmere kan det det ikke vises.

Mon ikke 99 procent af alle danskere ved, at de skal installere SP 2 eller SP3, og hvis folk ikke kan tænke selv, kan de da bare spørge en ven elle nabo.

madsgunnar---> så kan "madsgunnar" hvis han ønsker det, kontakte mig via min hjemmeside så skal jeg nok hjælpe ham    --->  du får her et tilbud du ikke burde sige nej til. Så får du hjælp af en person der ved hvad han snakker om. Skriv en mail til  mail@helgec.dk, så tvivler jeg på, du kan få meget bedre hjælp
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 14:09 #16
samsonjens det er det efterfølgende jeg mener, "du kan tværtimod risikere at få næsten uløselige problemer efter installation af service pakke 1 for slet ikke at tale om service pakke 2."
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 14:19 #17
ok --> Så læser jeg også at helgec skriver-----> Hvis f.eks.dit hardware kræver førnævnte pakker installeret er det naturligvis nødvendigt du foretager installationen.

Og det skal man vist ikke være det store geni for at regne ud idag, at det er en god ide. Jeg syntes vi ovre i meget små detaljer nu og syntes som sagt stadig
http://www.helgec.dk/xp-install.html er bedste løsning, hvis man gør opmærksom på at det er vigtigt at installere SP2 eller SP3.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 14:39 #18
Hvad med at hjælpe madsgunnar, det ender med at han bliver bange for at skrive en kommentar.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 14:46 #19
Helt enig  og da det sandsynligvis er første gang han er på eksperten må det være det være det væsentlige.-)

madsgunner beklager der gik lidt diskussion i denne tråd.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. september 2008 - 15:36 #20
Helgec er sandelig vendt tilbage som, sit ikke så så gode, gamle jeg.
Ikke så snart er han begyndt igen, før han går til angreb på andre
brugere, med perfide påstande om deres manglende læse og tænkeevne.

Helgec dine meningløse angreb, på et stort antal brugere, vidner om,
at du høj i høj grad er DEN som (ud over det tekniske) mangler
tænkeevne, hvilket vel så er grunden til din store uhøflighed.

Jeg skal ikke blande mig i selve diskutuionen af de to link, men
igen gøre opmærksom på, at bland dannede menneker, er det ikke
alene muligt, men en selvfølge, at man kan diskutere og være
uenige, uden groft at nedgøre dem man er uenige med.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 15:40 #21
Man må spørge sig selv hvad "jasveg" kender til dannede mennesker
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 15:49 #22
Vi har alle forskellige måde at udtrykke os på, og det er kun et spørgsmål om man har brede nok skuldre til helgec 's bemærkninger. Det er der åbenbart nogen der ikke har ?

jasveg----> Derfor syntes jeg din kommentar kommer meget uheldigt her og helt unødvendigt. Lige efter diskussionen var stoppet.

Endnu engang madsgunner benyt dig af chancen for at kontakte helgec på mail@helgec.dk, så tror jeg på du får løst dit problem. Den chance er det ikke alle der får
Avatar billede off-line Nybegynder
18. september 2008 - 16:04 #23
samsonjens - " det er kun et spørgsmål om man har brede nok skuldre til
helgec 's bemærkninger"
Nej det har du fuldstændig misforstået. Det er et spørgsmål om kultur, om
almindelig høflighed og hensynstagen til andres følelser.
Hvis uforskammethed er en del af din kultur, så er det synd for dig.
Og nej, det er aldrig et forkert tidspunkt, at protestere mod, at tonen
her på Eksperten bliver trukket ned på et så lavt et leje.
Desuden er det et klart brud på reglerne.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 16:19 #24
Jeg tager helgec som en oplevelse og anderkender hans viden.
Hvis man er i stand til det, er den sag ikke længere
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 16:29 #25
Glem det helge er god nok.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 16:42 #26
helge er god nok.---> Nemlig og så ved han hvad han skriver om og har hjulpet utrolig mange på eksperten. Lad så ordkløveriet stoppe der.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. september 2008 - 16:59 #27
silbidor - "Mon ikke "silbidor" burde slappe lidt af, lære at læse og tænke selv."
"Silbidor" jeg syntes ikke at ha obseveret at du har så store it-competancer så at du skal begynde at fraråde andre evt.løsninger"  Det er så helgec mening om dig.
Og din kommentar til det er:"Glem det helge er god nok." Jeg forstår dig virkelig ikke:)
Avatar billede Jensen DK Novice
18. september 2008 - 17:03 #28
Gider ikke balladen, det viser sig nok at det er mig der er den klogeste, ved ikke at rejse mig på bagbenene.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. september 2008 - 17:05 #29
samsonjens - du vrøvler og blander tingene sammen. Jeg har aldrig kritiseret helgec's
tekniske viden. Det er hans uforskammede opførsel jeg kritiserer. Der er adskillige
dygtige teknikkere på Eksperten, og de kan alle hjælpe, uden at være ubehagelige.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 17:18 #30
samsonjens - du vrøvler og blander tingene sammen.
Tak for den kompliment. Er det en dannet person, der skriver sådan  ? :-)

Men dig kan jeg også tage som en oplevelse. Jeg dømmer folk efter det de gør og ikke efter hvad de siger.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. september 2008 - 17:23 #31
Desvæære for dig, er det almindelig at dømme folk på, hvad de siger og skriver *GG*
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2008 - 17:32 #32
Ja foreløbelig har du kun lavet bøvl ved at blande dig.
Jeg kan ikke se et forslag fra dig til at hjælpe madsgunner. Mens alle andre er kommet med deres forslag til at hjælpe.
Avatar billede off-line Nybegynder
18. september 2008 - 18:05 #33
Hvis Partition magic har lavet noget skidt, så er det ikke første gang. silbidor
er inde på, at styresystemet er slettet, men måske er det ikke helst så galt.
Måske er partitiontabellen røget? Men det er et gæt.  Under alle omstændigheder,
ville jeg i den situation se efter med Testdisk, om C-drevet stadig ligger der.
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede Jensen DK Novice
23. september 2008 - 09:51 #34
madsgunnar har du fået løst problemet?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2008 - 08:42 #35
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 09:54 #36
Det er UFATTELIGT at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Er ved at lave en liste over dårlige betalere / point givere.