Avatar billede knagen7100 Novice
17. september 2008 - 14:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Batch fil

Er der en der kan hjælpe mig med en batch fil. Batch filen skal placeres i start menuen i windows. Når windows startes skal den tælle 60 sekunder og derefter starte et program. Kommandoen der starter programmet kun se sådan ud: "C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe"
Avatar billede zaicrez Nybegynder
17. september 2008 - 15:07 #1
Jeg kender desværre ikke den komplette løsning på dit problem, men dette:
http://www.computerhope.com/issues/ch000322.htm
Kan muligvis hjælpe dig med at få afvilket din batch fil ved windows start :)
Avatar billede knagen7100 Novice
17. september 2008 - 15:13 #2
Ja det var jo ikke til meget hjælp. Jeg er jo udemæket klar over hvordan jeg får batch filen afviklet. Problemet er bare hvad der skal stå i den.
Avatar billede jan-nielsen Nybegynder
17. september 2008 - 18:07 #3
Prøv med disse to linjer:

PING 1.1.1.1 -n 1 -w 60000 >NUL
"C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe"

- og de skal selvfølgelig gemmes i en fil med efternavnet .BAT (men det ved du sikkert).
De 60000 er millisekunder = 60 sek.
Avatar billede knagen7100 Novice
18. september 2008 - 11:58 #4
Hvorfor ping 1.1.1.1 ?
Avatar billede knagen7100 Novice
18. september 2008 - 12:54 #5
Det virker sådanset fint nok, jeg har bare et lille problem.

Jeg køre et specielt program når jeg eksekverer kommandoen, det er ikke IE Explorer. Problem er bare at noget når galt når jeg køre programmet på denne måde. Man der er ingen problemer hvis jeg køre programmet fra Kør i startmenuen. Kan jeg på en eller anden måde via Batch filen få kørt programmet fra Kør i startmenuen?
Avatar billede jan-nielsen Nybegynder
18. september 2008 - 14:18 #6
Det skal ikke nødvendigvis være 1.1.1.1, men det skal være PING efterfulgt af en IP-adresse som ikke findes. Idet der der sker, er at du laver to PING med 60 sekunder imellem - og når der så ikke kommer svar, har PING ikke anden effekt end at der går 60 sekunder. Du kan evt. læse mere om det på dette link:
http://www.robvanderwoude.com/wait.html

Du burde kunne kalde programmet direkte fra batchfilen. Det er som regel noget med mellemrum og anførselstegn der går galt. Hvordan ville du skrive linjen med programkaldet i batchfilen ?
Avatar billede jan-nielsen Nybegynder
18. september 2008 - 14:50 #7
Forresten - du kan også prøve at oprette en genvej til dit program på Windows skrivebordet. Højreklik så på genvejen og click Properties. På Shortcut-fanen er der et felt som hedder Target. Hvis du skriver præcis dette i batchfilen (inklusiv anførselstegn) så ville jeg tro det virker ?
Avatar billede knagen7100 Novice
18. september 2008 - 21:29 #8
Jeg skriver netop det der står i feltet Target. Men når jeg skriver det i batch filen virker det ikke (der kommer nogle SQL fejl), men når jeg skriver det samme i kør virker det.
Avatar billede jan-nielsen Nybegynder
18. september 2008 - 22:16 #9
Der findes en kommando som hedder CMD, se evt.
http://www.ss64.com/nt/cmd.html
Så skal du skrive CMD /C "..kommando.."

- men jeg ved ikke om det gør en forskel. Prøv !

Men ellers, når du siger SQL fejl, så tyder det jo på at programmet faktisk bliver kaldt men at der går noget galt i overførslen af parametrene. Kan du ikke skrive hvad det er du skriver (det som står i Target) ??
Avatar billede knagen7100 Novice
23. september 2008 - 11:29 #10
Nej det virker heller.

Tak for hjælpen.