Avatar billede stewen Praktikant
17. september 2008 - 09:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hijackthis log

Nogen der vil kigge - jeg er bange for at jeg har fået noget skidt på maskinen:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
C:\WINDOWS\system32\IoctlSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\r_server.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Programmer\Synology Download Redirector\Redirector.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.avast.com/go.php?verb=register-home&lang=eng
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [30293391] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\qqatvqyx.dll",b
O4 - HKLM\..\Run: [BM331a000d] Rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\qmnlpwbu.dll",s
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IndxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe" ASO-616B5711-6DAE-4795-A05F-39A1E5104020
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Tilføj til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O20 - AppInit_DLLs: wgbyfd.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: PLFlash DeviceIoControl Service - Prolific Technology Inc. - C:\WINDOWS\system32\IoctlSvc.exe
O23 - Service: Remote Administrator Service (r_server) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\r_server.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

--
End of file - 8600 bytes
Avatar billede reinelt Nybegynder
17. september 2008 - 09:51 #1
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis
Avatar billede stewen Praktikant
17. september 2008 - 10:04 #2
Ja, det havde jeg læst mig til, så den kørsel var allerede igang.. og nu færdig.

Først Malwarebytes efterfulgt af HiJackThis:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.28
Database version: 1163
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-09-17 (09-51-32).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|E:\|)
Objekter skannet: 114425
Tid tilbagelagt: 28 minute(s), 48 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 5
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 16
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 3
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 2
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 23

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
C:\WINDOWS\system32\opnkjKDu.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\qqatvqyx.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\qmnlpwbu.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\wgbyfd.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\cbXPiIYo.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{309311f1-8f50-452e-a98d-69afd7a34aa8} (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\cbxpiiyo (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{309311f1-8f50-452e-a98d-69afd7a34aa8} (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{a03e1ed6-ba5c-4314-932c-da3c7e0073a3} (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a03e1ed6-ba5c-4314-932c-da3c7e0073a3} (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{e3ab868e-588e-49e8-84e8-c375a013c8c0} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{e3ab868e-588e-49e8-84e8-c375a013c8c0} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\rdfa (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MS Juan (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\contim (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\dslcnnct (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\IProxyProvider (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MS Track System (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\FCOVM (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RemoveRP (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\aoprndtws (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\30293391 (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\bm331a000d (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks\{309311f1-8f50-452e-a98d-69afd7a34aa8} (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LSA\Notification Packages (Trojan.Vundo.H) -> Data: c:\windows\system32\opnkjkdu -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LSA\Authentication Packages (Trojan.Vundo) -> Data: c:\windows\system32\opnkjkdu  -> Delete on reboot.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\cbXPiIYo.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\opnkjKDu.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\uDKjknpo.ini (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\uDKjknpo.ini2 (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\wgbyfd.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\qqatvqyx.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\xyqvtaqq.ini (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\qmnlpwbu.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.
C:\Documents and Settings\slj\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\5NOV6FK1\nd82m0[1] (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\slj\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\5NOV6FK1\cntr[1] (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\slj\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\5NOV6FK1\upd105320[1] (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Documents and Settings\slj\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\91KQJY9O\kb678031[1] (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\System Volume Information\_restore{ED638E02-CF3C-40AF-B778-3CD12207B181}\RP48\A0007364.dll (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\mrizhm.dll (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\tuvUNdBU.dll (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\vxukyqny.dll (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\ispmyjia.dll (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\vgsohtfp.dll (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\mcrh.tmp (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\cookies.ini (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\pskt.ini (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\BM331a000d.xml (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\BM331a000d.txt (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

og så HiJackThis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
C:\WINDOWS\system32\IoctlSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\r_server.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.avast.com/go.php?verb=register-home&lang=eng
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cpqset] C:\Programmer\HPQ\Default Settings\cpqset.exe
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 8.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IndxStoreSvr_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe" ASO-616B5711-6DAE-4795-A05F-39A1E5104020
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Tilføj til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 8.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O20 - AppInit_DLLs: wgbyfd.dll
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: PLFlash DeviceIoControl Service - Prolific Technology Inc. - C:\WINDOWS\system32\IoctlSvc.exe
O23 - Service: Remote Administrator Service (r_server) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\r_server.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe

--
End of file - 8473 bytes
Avatar billede reinelt Nybegynder
17. september 2008 - 13:01 #3
der var bid, vundu trojaneren tilstedværelse kræver en mere erfaren person end jeg til at se om din log er reneller om der skal foretages mere.
hvordan kører computeren nu?
Avatar billede stewen Praktikant
17. september 2008 - 13:53 #4
kan hurtigt afsløre at den kører pænt meget bedre nu... virker ikke som om der er flere problemer.. medmindre vundu 'fætteren' har mere der skal fjernes...
Avatar billede reinelt Nybegynder
17. september 2008 - 16:46 #5
der kommer nok en mere erfaren og kikker på loggen.
jeg smider et svar.
17. september 2008 - 21:12 #6
[Malwarebytes] kom sandelig på 'arbejde' ...

Du er 'ren' og fuldt opdateret!!!
Avatar billede reinelt Nybegynder
18. september 2008 - 09:40 #7
tak til karise-larry for medvirken.