Avatar billede kazlen Nybegynder
16. september 2008 - 13:42 Der er 1 kommentar

hente externe data via liste

Jeg ønsker at oprette et excel ark, hvor jeg har flere charts. Hvert chart henter data fra flere externe dat.csv filer.
Dataene skal hentes ved markere på en oprettet liste. Dvs at i ark1,b2 er markeret en titel fra en liste lavet i ark2.
Det samme er gældende for ark1,b3 - ark1,b5

Når titlen er markeret skal:
chart1 hente kol1;kol3 i den tilhørende datafil dat1.csv.
chart1 hente kol1;kol3 i den tilhørende datafil dat2.csv.
chart1 hente kol1;kol3 i den tilhørende datafil dat4.csv.

chart2 skal hente kol3;kol2 i de samme filer dat1.csv
chart2 skal hente kol3;kol2 i de samme filer dat2.csv
chart2 skal hente kol3;kol2 i de samme filer dat4.csv

Afhængig af hvormange titler, der er markeret, fås 1-4 grafer på hvert chart.

Ark2:
Dataliste    c:\datafolder\
data1-st3-hoj6    dat1.csv
data1-st4-hoj6    dat2.csv
data1-st3-hoj7    dat3.csv
data1-st4-hoj7    dat4.csv

Ark2 har i kol1 listen over titlerne, der også skal være legends i graferne.
I kol2 er i række1 stien til datafilerne, mens i de næste rækker er filnavnene hørende til titlerne.

Jeg ønsker ikke at datafilerne skal være åbne hele tiden. Så de skal ikke lægges på separate ark. De skal lukkes ned igen, hvis muligt.

Det skal være et nemt analyse værktøj.
Hent data kun ved at markere titler, sammenlign data. Så skal man "kun" lave en liste med beskrivende titler og tilhørende datafil.
Kan det lade sig gøre?
Avatar billede kazlen Nybegynder
17. september 2008 - 19:47 #1
Hvordan kan jeg flytte spørgsmålet til den rigtige kategori: excel?