Avatar billede ahrensberg Nybegynder
16. september 2008 - 11:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Submit fra link

Hej alle

Burde nedenstående submit-link og -knap ikke give samme effekt? Jeg ville mene der skulle ske det samme hvad enten jeg klikker på linket eller knappen, men det er ikke tilfældet... Hvorfor? :(

<form name="Form1" method="post" action="login.aspx" id="Form1">

    <input name="TxtUserName" type="hidden" id="TxtUserName" value="bruger" />
    <input name="TxtPassword" type="hidden" id="TxtPassword" value="password" />

    <input type="submit" name="Login1" value="Login" id="Login1" />

    <a href='java script:document.getElementById("Form1").submit();'>Login</a>
</form>
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
16. september 2008 - 11:51 #1
End ikke disse to har samme effekt?!

        <input name="Login1" value="Login" id="Button1" type="button" onclick="java script:document.getElementById('Form1').submit();" />

        <input name="Login1" value="Login" id="Login1" type="submit" />
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
16. september 2008 - 11:56 #2
Can jeg evt. kalde et click-event på min submit button??
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
16. september 2008 - 11:56 #3
*Kan
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
16. september 2008 - 12:47 #4
Jeg fyre click event på min submit-knap istedet.

... document.getElementById('Login1').click();
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
16. september 2008 - 12:47 #5
^^
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2008 - 14:40 #6
<ole>

Skal det da ikke fungere i flere browsere?

/mvh
</bole>
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
17. september 2008 - 13:32 #7
Hmmm... Jo da! :o)

Har faktisk ikke fået tjekket om det fungere i andre browsere. Hvorfor skulle det ikke gøre det?
Avatar billede olebole Juniormester
17. september 2008 - 13:35 #8
- fordi 'click' ikke er standard og vist kun fungerer i IE ... og ingen kan vide, hvorlænge  =)
Avatar billede olebole Juniormester
17. september 2008 - 13:37 #9
- men koden i dit spørgsmål fungerer til gengæld i alle browsere ... og de to knapper i din første kommentar har samme effekt. Du må lave nogle andre fejl, du ikke viser  =)
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
17. september 2008 - 14:25 #10
Koden er ikke længere end hvad du kan se, og der sker ikke det sammen ved de to knapper vist i spørgsmålet. Kan muligvis være at der bliver lavet nogle tjek på siden hvortil jeg poster variablerne, for knapperne har i hvert fald ikke samme effekt. :(

Jeg har pt. ikke adgang til siden jeg poster til, og kan derfor ikke se koden på denne side.
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
22. september 2008 - 09:49 #11
Hvor kan jeg slå op hvad der er standard, og hvad der ikke er?

.click fungere nemlig også i Firefox. :o)
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
22. september 2008 - 09:50 #12
Og vil det sige at selvom det står på w3schools.com, er det ikke sikkert at det er standard?

http://www.w3schools.com/htmldom/met_button_click.asp