Avatar billede nmb Nybegynder
16. september 2008 - 10:01 Der er 5 kommentarer

Hvordan printer man PDF´er til kant??

Hver gang jeg har lavet et dokument i Indesign, eksporteret det til en PDF - fil, og printer filen, kommer der en hvis ramme rundt om det hele? Der bliver simpelthen ikke printet ud til kanten. Er der nogen der kan hjælpe med dette?
16. september 2008 - 10:11 #1
Kan din printer printe til kant?
Er der en hvid kant når du ser pdf-dokumentet på skærmen?
Avatar billede nmb Nybegynder
16. september 2008 - 11:38 #2
Der er ikke en hvid kan på PDF´en når den ses på skærmen. Jeg ved ærlig talt ikke om den printer jeg bruger kan printe til kant. Det er en Dell 5110cn, hvis det sku sige dig noget.... :-)
16. september 2008 - 11:40 #3
Kender ikke printeren, men hvis der ikke er en hvid kant på pdf'en på skærmen, er det højst sandsynligt fordi prineren ikke kan skrive til kant.
16. september 2008 - 12:04 #4
Du kan undersøge printerens minimumsmargener ved at indstille alle margener til 0 i Word. Herefter justeres automatisk til minimumsværdierne.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
17. september 2008 - 13:23 #5
Printere der kan printe helt til kanten er faktisk sjældne. Ved ikke hvorfor man ikke skal kunne udnytte margenen. Ellers må du i gang med saksen :)