Avatar billede linksys Nybegynder
16. september 2008 - 09:56 Der er 5 kommentarer

Setup af Workstation

Går og tænker lidt på om jeg skal til at have en workstation igen, men har været længe væk fra markedet så aner nærmest ingenting om hvad der rører sig for tiden.

Skal bruge den til CAD programmer, Adobe, renderinger og der skal helst være smæk for skillingen! Tænker maks 10k for maskinen har en monitor.

Har kigget lidt på en xeon quad core, og så quadro grafikkort (men yder det i forhold til hvad de koster?) Nogen der har en ide til et hæftigt setup?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
17. september 2008 - 13:13 #1
Sad og savlede over nVidia's workstation på http://www.nvidia.com/page/workstation.html men de koster nok *lidt* for meget. Ellers vil jeg anbefale en eller to ASUS EAH4870 grafikkort (http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=468877&searchArea=&Soegeord=). Den bruger DDR5 RAM, understøtter DirectX 10.1, OpenGL 2.1, plus meget mere.
Avatar billede linksys Nybegynder
17. september 2008 - 14:21 #2
Hehe, ja det er garenteret pænt dyre :-) Har kigget på en Mac Pro, de kan også blive pænt hæftige! 2 x 3,2 ghz quad core xeon, 32 gb ram, og quadro 5600 med 1,5gb, av av av..

Tror jeg foretrækker quadro frem for AMD's.. Men hvad med to gamer kort i SLI, vil det sparke lige så meget røv som quadro når det kommer til CAD?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
17. september 2008 - 14:42 #3
Efter hvad jeg læste mig frem til på http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_Quadro er Quadro designet til CAD, så regner med at det er bedre end en SLI løsning. Jeg har et AMD grafikkort som faktisk giver bøvl efter jeg har skiftet til Windows Vista. Fejlmeddelelsen er at driveren stopper med at reagere, dog crasher Windows Vista ikke. Derfor søgte jeg efter et nyt nVidia grafikkort, men til min store overraskelse kunne jeg ikke finde et DirectX 10.1 kort fra nVidia. Kun AMD. Måske skulle du bare starte med et Quadro kort, og så siden hen købe et til så de kan fungere i en SLI løsning.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
17. september 2008 - 14:44 #4
Skal lige siges at jeg søgte på edbpriser.dk. Ved ikke om deres produktspecifikationer ikke er up-to-date, fordi det lyder meget underligt at nVidia ikke laver DirectX 10.1 kort :|
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
19. september 2008 - 15:03 #5
ATI laver også CAD-orienterede kort. De hedder FireGL.