Avatar billede zebob Nybegynder
15. september 2008 - 13:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved lukning af windows: explorer.exe

Jeg får ofte følgende fejl ved lukning af windows:

Afslutter program - - Vent  efterfulgt af:
Dette program svarer ikke

Når man så klikker OK lukker Windows normalt.
Nogen som kender problemet og har en løsning?
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2008 - 13:53 #1
Gå i start-kør og skriv SFC /SCANNOW - hav din xp-cd og key parat, hvis den beder om det.
Avatar billede zebob Nybegynder
15. september 2008 - 13:56 #2
Der er ingen cd med computeren, alt ligger på harddisken.
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2008 - 13:58 #3
Ved nærmere eftertanke, så udfør dette:

Download "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer programmet, start det, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind.

Bagefter hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Avatar billede zebob Nybegynder
15. september 2008 - 14:34 #4
Her er loggen fra første scanning:

alwarebytes' Anti-Malware 1.28
Database version: 1154
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-09-15 (14-31-44).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 97624
Tid tilbagelagt: 23 minute(s), 41 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 14:36 #5
det kan også være dine tilføjelser programmer der laver fejl
funktioner - administrer tilføjelsesprogrammer - her kan du slå dem alle fra og så prøve dig frem til du rammer den der spærrer.

m.v.h
Avatar billede zebob Nybegynder
15. september 2008 - 14:37 #6
Her er loggen fra hijack this:

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
c:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\agrsmsvc.exe
C:\Programmer\Intel\AMT\atchksrv.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Programmer\Intel\AMT\LMS.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\nalntsrv.exe
C:\Programmer\O2Micro Oz128 Driver\o2flash.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\RemoteManagement\RMAgent\WolSerNT.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\RemoteManagement\RMAgent\ZenRem32.exe
C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
C:\Programmer\Intel\AMT\UNS.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\wm.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eLock\Service\eLockServ.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Programmer\Intel\AMT\atchk.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Acer\Empowering Technology\ePresentation\ePresentation.exe
C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe
C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\DOCUME~1\PREBEN~1\LOKALE~1\Temp\RtkBtMnt.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRAgent.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.EXE
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
C:\Programmer\Acer\Bio-Protection fingerprint solution\PdtWzd.exe
C:\WINDOWS\system32\dpmw32.exe
C:\WINDOWS\system32\NWTRAY.EXE
C:\WINDOWS\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\PROGRA~1\SYMANT~2\VPTray.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\ccc.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.4\program\soffice.exe
C:\Programmer\OpenOffice.org 2.4\program\soffice.BIN
C:\Programmer\Acer\Bio-Protection fingerprint solution\FPLaunch.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://uk.rd.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/sp/*http://uk.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://uk.rd.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/su/*http://uk.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - (no file)
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AzMixerSel] C:\Programmer\Realtek\InstallShield\AzMixerSel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [atchk] "C:\Programmer\Intel\AMT\atchk.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [Acer ePresentation HPD] C:\Acer\Empowering Technology\ePresentation\ePresentation.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eLockMonitor] C:\Acer\Empowering Technology\eLock\Monitor\LaunchMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ePower_DMC] C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Boot] C:\Acer\Empowering Technology\ePower\Boot.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] C:\Programmer\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZPdtWzdVitaKey MC3000] "C:\Programmer\Acer\Bio-Protection fingerprint solution\PdtWzd.exe" show
O4 - HKLM\..\Run: [PLFSetL] C:\WINDOWS\PLFSetL.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WarReg_PopUp] C:\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe /idle
O4 - HKLM\..\Run: [NDPS] C:\WINDOWS\system32\dpmw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NWTRAY] NWTRAY.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ZENRC Tray Icon] C:\WINDOWS\system32\zentray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [vptray] C:\PROGRA~1\SYMANT~2\VPTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.4.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 2.4\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: AutoCAD LT Startup Accelerator.lnk = ?
O4 - Global Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth-enhed... - c:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: Quick-Launching Area - {10954C80-4F0F-11d3-B17C-00C0DFE39736} - C:\Programmer\Acer\Bio-Protection fingerprint solution\PwdBank.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Quick-Launching Area - {10954C80-4F0F-11d3-B17C-00C0DFE39736} - C:\Programmer\Acer\Bio-Protection fingerprint solution\PwdBank.exe
O9 - Extra button: Novell delivered applications - {C1994287-422F-47aa-8E5E-6323E210A125} - C:\Programmer\Novell\ZENworks\AxNalServer.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - c:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - c:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {88D969C0-F192-11D4-A65F-0040963251E5} (XML DOM Document 4.0) - file://C:\WINDOWS\msxml4.cab
O20 - Winlogon Notify: AWinNotifyVitaKey MC3000 - C:\Programmer\Acer\Bio-Protection fingerprint solution\WinNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: spba - C:\Programmer\Fælles filer\SPBA\homefus2.dll
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\WINDOWS\system32\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Intel(R) Active Management Technology System Status Service (atchksrv) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\AMT\atchksrv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - c:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Client Update Service for Novell (cusrvc) - Novell, Inc. - C:\WINDOWS\system32\cusrvc.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus Definition Watcher (DefWatch) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\DefWatch.exe
O23 - Service: eLock Service (eLockService) -  - C:\Acer\Empowering Technology\eLock\Service\eLockServ.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Programmer\Fælles filer\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Intel(R) Active Management Technology Local Management Service (LMS) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\AMT\LMS.exe
O23 - Service: Novell Application Launcher (NALNTSERVICE) - Novell, Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\nalntsrv.exe
O23 - Service: O2Micro Flash Memory Card Service (o2flash) - O2Micro International - C:\Programmer\O2Micro Oz128 Driver\o2flash.exe
O23 - Service: Novell ZfD Wake on LAN Status Agent (Prometheus Wake-On-LAN Status Agent) - Novell Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\RemoteManagement\RMAgent\WolSerNT.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Novell ZfD Remote Management (Remote Management Agent) - Novell Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\RemoteManagement\RMAgent\ZenRem32.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: Remote Packet Capture Protocol v.0 (experimental) (rpcapd) - CACE Technologies - C:\Programmer\WinPcap\rpcapd.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: SAVRoam (SavRoam) - symantec - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\SavRoam.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec AntiVirus - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec AntiVirus\Rtvscan.exe
O23 - Service: Intel(R) Active Management Technology User Notification Service (UNS) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\AMT\UNS.exe
O23 - Service: Workstation Manager (ZFDWM) - Novell, INC. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\wm.exe
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2008 - 14:59 #7
Der er ikke noget 'snavs' såvidt jeg kan se. Denne kan du dog fixe for en ordens skyld:

O3 - Toolbar: (no name) - {0BF43445-2F28-4351-9252-17FE6E806AA0} - (no file)
15. september 2008 - 15:05 #8
(La' os få toppen af loggen med ...)
Avatar billede zebob Nybegynder
15. september 2008 - 15:15 #9
Toppen af loggen:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:14:36, on 15-09-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
Boot mode: Normal
Avatar billede zebob Nybegynder
18. september 2008 - 14:23 #10
Tja, ingen har fundet en løsning som virker så spørgsmålet lukkes.