Avatar billede rosa Nybegynder
13. september 2008 - 05:45 Der er 60 kommentarer og
1 løsning

Jeg får fejlmeddelelse når jeg vil ind i mit fotoprogram

Der er noget galt med mit fotoprogram: HP Photosmart M415 digital camera HP Image Zone Software. Når jeg vil ind på det får jeg meddelelsen: En værdi må ikke være nul Parameternavn: path1. Jeg har tidligere forsøgt at få hjælp til problemer med det program, men det lykkedes vist ikke helt.
http://www.eksperten.dk/spm/844437
Avatar billede rosa Nybegynder
13. september 2008 - 05:46 #1
Er der nogen der kan hjælpe mig med det problem.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. september 2008 - 08:11 #2
Gå ind i CCleaner håber at du har den endnu, klik på værktøjer ovre til venstre, klik på opstart højere oppe og deaktiver alt med HP, klik derefter på afinstaller programmer lige over, find de programmer der har med problemet at gøre, og vælg afinstaller, genstart og kør CCleaner både i renser og i registrer.
Så kan du geninstallere dit foto program igen, virker det ikke så må der være en fejl i programmet.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. september 2008 - 13:54 #3
Har du installeret ie7, og er fejlen opstået derefter?
Avatar billede rosa Nybegynder
15. september 2008 - 12:18 #4
Nej jeg har ikke installeret ie7. Der var i forvejen en fejl i mit fotoprogram. Jeg prøvede at slette programmet. Men så kom det andet problem: "En værdi må ikke være nul"
Avatar billede rosa Nybegynder
15. september 2008 - 13:33 #5
Jeg har forsøgt at gøre rense med ccleaner. Når jeg kommer til register kommer der en hel masse med fejl og så står der jeg skal slette registreringsværdi. Det ved jeg ikke hvordan jeg gør så jeg trykkede udbedre problemer.
Jeg satte så mit fotoprogram i igen men det er stadig ikke i orden. Nu kan jeg slet ikke sætte billeder ind mere. Der sker slet ikke noget når jeg sætter usb-stikket i. Er der mere jeg kan gøre og hvad med registreringsværdi. Skal jeg gøre det anderledes der.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. september 2008 - 13:47 #6
Du skal køre registrer et par gange og lad den slette det den finder.
Har du set om der findes en opdatering til dit fotopogram, på HP.s hjemmeside.
Der må findes et andet fotoprogram som du kan bruge i stedet.
Avatar billede rosa Nybegynder
17. september 2008 - 11:55 #7
Jeg har slettet alt HP og taget billederne fra kameraet ind ved hjælp af Picasa2. Der er der ikke noget i vejen med billederne, men jeg kan jo ikke se videoklip der.
Jeg har forsøgt at slette alt det gamle HP og kun sætte 2 fotoprogrammer ind som jeg fandt på HPs hjemmeside. Jeg har stadig problemer med billederne, så jeg tror ikke at jeg har fået slettet alt det gamle HP.
Er der mere jeg kan gøre.
Avatar billede Jensen DK Novice
17. september 2008 - 12:47 #8
Du kan gå i start, søg, alle filer og mapper, du skal søge på alle drev og skriv noget du mener der kan lede søgningen i den rigtige retning, hvis du H klikker på det den har fundet så kan du vælge slet, men vær sikker på hvad det er du sletter.
Avatar billede rosa Nybegynder
19. september 2008 - 15:11 #9
Tak for hjælpen. Men det tror jeg ikke jeg kan finde ud af. Jeg tror alligevel ikke fejlen ligger på min foto-CD men ligger helt fra starten på XP-installationen. Hvis jeg sætter min xp-CD i og installerer det hele forfra sletter den så ikke alt det gamle så der ikke bliver nogen fejl mere. Den skriver at det er en fil der hedder dell der ikke er der.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. september 2008 - 18:29 #10
Hvad hedder den mere end dell, det kan være at vi kan hente den på nettet.
Hvis du vil geninstallere XP så hent SP3 og og gem den på en anden harddisk eller skive/USB nøgle, så slipper du for alle opdateringerne, der vil så kun være et par enkle.
Husk ingen internet før at mindst SP2 helst SP3, og et antivirusprogram er installeret
Du kan få en vejledning her.
Du kan se på disse link hvordan man installere XP.

http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm

Dit internet skal være afbrudt under installationen, ledningen helt ud af computeren, og tilsluttes først når mindst SP2 og et antivirus program er installeret.
Avatar billede Jensen DK Novice
19. september 2008 - 18:31 #11
Avatar billede rosa Nybegynder
19. september 2008 - 23:12 #12
Hvordan fjerner jeg internetforbindelsen, som der står jeg skal i vejledningen, når forbindelsen er trådløs. Skal jeg fjerne stikket fra routeren.
Avatar billede rosa Nybegynder
19. september 2008 - 23:30 #13
Den kan ikke finde msoert2.dll skriver den.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. september 2008 - 07:04 #14
Læg en mail adresse så sender jeg filen, den skal ligge i Windows, system32.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. september 2008 - 07:06 #15
Du afbryder ved at slukke for routern.
Avatar billede rosa Nybegynder
21. september 2008 - 00:48 #16
Jeg vil lige høre om jeg skal forsøge at sætte xp-CDen i når jeg har følgende problemer:
Ved opstart kommer den med meddelelse om at msoert2.dll ikke blev fundet.
Når jeg vil starte Outlook Express op kommer en meddelelse om at avgxch 32.dll ikke kan installeres.
Jeg har forsøgt at afinstallere AVG for at installere den igen, men det kan jeg ikke p.g.a. unsupported windows version. Jeg har forsøgt at installere sp3 men den vil have en ældre version først.
Hvis jeg går på netbank kommer den med en meddelelse om at koden ikke er korrekt.
Hver gang jeg skal foretage mig noget tager det meget lang tid.
Skal jeg ordne alt det her før jeg sætter xp-CDen i eller burde det gå i orden når jeg installerer den med slukket internet?
Skal jeg starte et nyt spørgsmål med alt det her, da det er temmelig meget på en gang.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. september 2008 - 06:54 #17
Prøv lige i første omgang, Læg din XP skive i CD / DVD drevet og luk det vindue der dukker op, klik start, klik kør og skriv,
sfc /scannow  og ok, husk afstand mellem sfc og /, den vil nu gå dine systemfiler igennem for fejl og rette disse, du får ingen tilbagemelding om at den har rettet noget, genstart.
Hvis din SP2 eller SP3 ikke er lagt ind med en slipstrimet CD skal du nok afinstallere disse før at det virker, du kan så nøjes med at installere SP3 efterfølgende
Avatar billede rosa Nybegynder
21. september 2008 - 17:32 #18
Jeg har gjort som du har skrevet men kan ikke installere sp3, da den skriver at mindst sp1 skal installeres først. Den kan jeg ikke finde.
Jeg kan stadig ikke gå ind i outlook express. Den popper stadig op med fejl i msoert2.dell og Avgxch32.dll. Der kommer flere bokse ang. AGV før jeg kommer ind i Outlook express hvor jeg så ikke kan sende eller modtage post.
Skal jeg gøre mere eller skal jeg forsøge at installere xp-CDen.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. september 2008 - 18:32 #19
Hvis du kan downloade SP2 og få den installeret, så kan du få SP3 efterfølgende, jeg har SP1 den fylder 132MB hvis du vil have den kan jeg prøve at sende den.
Avatar billede rosa Nybegynder
21. september 2008 - 19:17 #20
Jeg kan godt finde sp2 men jeg kan ikke downloade den da skærmen fryser fuldstændig ved update.
SP1 kan jeg ikke modtage da mit e-mail ikke virker.
Er det nødvendigt at have de opdateringer før jeg sætter xp-CDen i.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. september 2008 - 19:21 #21
Efter hvad du skriver om at du ikke har SP1 og den skal installeres inden du kan installere SP3 tyder alt på at du ingen SP har på din XP, og så kan jeg bedre forstå alle dine problemer.
Avatar billede rosa Nybegynder
21. september 2008 - 19:23 #22
Hvad gør
Avatar billede rosa Nybegynder
21. september 2008 - 19:24 #23
Hvad gør jeg så?
Avatar billede Jensen DK Novice
21. september 2008 - 19:25 #24
Du skal ikke lige nu prøve at installere din XP for den skal slipstreames med først SP1 og derefter SP3, det vil jeg godt hjælpe dig med, men det kræver at jeg har din installationsskive, og krydser fingre for at du bor i KBHs området.
Avatar billede rosa Nybegynder
21. september 2008 - 19:29 #25
Nej jeg bor ikke lige der. Jeg må prøve at få nogen til at hjælpe mig her så.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. september 2008 - 20:09 #26
Prøv klik start, op til denne computer, H klik, egenskaber, se hvad der står,starter med "Microsoft Windows XP, så Home eller Professional, så Version 200?, så Service Pack ? skriv til mig hvad der står.
Avatar billede rosa Nybegynder
21. september 2008 - 21:16 #27
Der står Microsoft Windows XP Professional version 2002. Der står ikke nogen Service Pack.
Jeg har altså før kunnet opdatere computeren men den fryser når jeg gør det nu, så hvorfor ligger alle de rigtige indstillinger så ikke stadig på xp-CDen.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. september 2008 - 21:32 #28
Din XP er uden SP det kan ikke bruges i dag, der er mange ting der først virker når mindst SP2 med alle opdateringer er installeret, men efter at SP3 er kommet så slipper man for alle opdateringer for de er i SP3, men for at få lov til at installere skal SP1 være på skiven, og det er den ikke hos dig.
Avatar billede rosa Nybegynder
21. september 2008 - 21:43 #29
Sker der så andet ved at sætte XP-CDen i end at man ikke kan få alle opdateringer med. Jeg ødelægger vel ikke computeren ved at prøve. Så kan jeg altid senere få fat i en nyere installation.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. september 2008 - 21:56 #30
Prøv allerførst linket 21/09-2008 06:54:11

Prøv så om du kan få lov til at installere SP2 hvis nej, så skal du ha`fat i SP1 før du kan fortsætte.
Hvis ja.

Prøv så at installer SP3. Hvis det lykkes

Prøv så at installer dit fotoprogram.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. september 2008 - 21:58 #31
Vi kan fortsætte i morgen, skal gab ind til sovstrup nu skal op i morgen 05:00
Avatar billede rosa Nybegynder
22. september 2008 - 00:27 #32
Jeg kan ikke installere sp2. Den kommer til en helt blank updateside hvor den fryser og der ikke sker noget.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2008 - 06:34 #33
Det vigtige nu! har du produktnøglen/licens koden til XP pro? den skal du have.
Inden du får lavet ulykker med din XP skive kan du med et program gå ind og finde licens koden/produkt nøglen skriv den ned helt nøjagtig, programmet får du her.
http://www.gratisupload.dk/download/15998/
Så klikker du bare på filen så kommer koden frem.

SP1 kan du hente her.
ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp1/dk/xpsp1_da_x86.exe
Den skal gemmes et sted hvor du kan få adgang når du har geninstalleret XP den skal bruges for at komme videre, når den er installeret så kan SP3 installeres.

Geninstallering med formatering er for at fjerne virus og andet skidt som du helt sikkert har på computeren, nu skal du følge linket, 19/09-2008 18:29:32
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2008 - 06:54 #34
Når det så er gået godt så må du få nogen til at hjælpe dig med at få din XP skive slipstrimet med først SP1 og efterfølgende med SP3, så bliver det nemmere at installere, lave en chkdsk eller en sfc /scannow, i fremtiden.
Avatar billede rosa Nybegynder
22. september 2008 - 12:01 #35
Når jet installerer xp-CDen kommer der en meddelelse om at den ikke kan installere gdi32.dll. Jeg har forsøgt et par gange at få den til at gøre det. Jeg har fundet filen på nettet og lagt den på en CD. Hvad gør jeg her.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2008 - 12:46 #36
Den skal ligge i Windows, system 32 du kan ikke gøre andet end prøv at få installationen til at inorere den fil, så kan du senere lægge den ind i system 32.
Avatar billede rosa Nybegynder
22. september 2008 - 13:21 #37
Der mangler også flere Nogen tekstfiler: gautami.ttf georgia.ttf georgiab.ttf georgiai.ttf georgiaz.ttf og så driver.cab Skal jeg bare ignorere dem og lægge dem ind senere.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2008 - 14:47 #38
Ja du kan ikke gøre meget andet, skriv ned hvad de hedder allesammen.
Det er vel ikke en pirat kopi du prøver at installere?
Avatar billede rosa Nybegynder
22. september 2008 - 15:21 #39
Nej. Jeg har installeret den før uden problemer.
Men når det hele er kørt ind kommer der en blå skærm og så vil den ikke gå videre p.g.a. at gdi32.dll mangler, så jeg bliver nok nødt til at få fat i en ny CD.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2008 - 16:14 #40
Prøv forsigtigt at vaske skiven med opvaskemidel og tør den godt af med køkkenrulle og se om det hjælper, det kan også være CD.drevet som har læsevanskeligheder.
Avatar billede rosa Nybegynder
22. september 2008 - 18:57 #41
Jeg har prøvet at installere CDen fra det andet CDdrev på min computer. Det hjalp. Så var der ingen problemer overhovedet.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2008 - 19:58 #42
Så skal du bare have SP1 installeret, og SP3 bagefter, samt et antivirus program, der vil jeg anbefale Avast på Dansk.
http://programmer.downloadcentral.dk/?AvastProfessionalEdition4.7/Antivirus/Sikkerhed/992
Avatar billede rosa Nybegynder
24. september 2008 - 13:27 #43
Jeg har installeret SP1 og SP3 men har ikke helt fundet ud af om der stadig er noget galt med mit fotoprogram da jeg har problemer med at komme ordenlig på nettet. Det vil jeg lige først have løst hvis jeg skal have opdateringer til fotoprogrammet.
http://www.eksperten.dk/spm/846546
Avatar billede Jensen DK Novice
24. september 2008 - 14:07 #44
Prøv lige at kør dette link, det skulle kunne rep internettet.
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Kør programmet, klik på "Tools" knappen (billede af en hammer), marker følgende punkt, og klik på "GO"

Repair permissions
Repair/reintstall IE
Avatar billede rosa Nybegynder
24. september 2008 - 14:53 #45
Jeg har repareret forbindelsen så jeg kan komme på IE med e-ikonet. Men det er via en ikke sikret forbindelse som ikke er min. Hvordan gør jeg det rigtigt så jeg kan logge på med min egen forbindelse?
Avatar billede Jensen DK Novice
24. september 2008 - 15:06 #46
Kan du ikke få Windows til at søge efter din forbindelse via kontroldpannel, netværksforbindelse? du har muligvis et program som skal installeres for at din trådløse forbindelse er i orden.
Avatar billede rosa Nybegynder
24. september 2008 - 15:45 #47
Når jeg åbner Microsoft Klient står der en usikret forbindelse, som ikke er min, øverst. Min står nedenunder. Når jeg klikker opret forbindelse til min forbindelse prøver den at oprette min med min kode, men det er alligevel den usikrede forbindelse der lykkes. Når jeg klikker Skift rækkefølge af foretrukne netværk står min forbindelse øverst.
Når jeg går ind i Intel Proset/Wireless ser det ud til at det er min forbindelse der skal starte op. Men her kan jeg ikke gå på nettet mere.
Er der noget jeg kan gøre for at min forbindelse bliver logget på istedet for den usikrede?
Avatar billede Jensen DK Novice
24. september 2008 - 15:55 #48
Den usikre kan du H klik, deaktiver, og hvis du ikke kan komme ind så kan du prøve at slukke for strømmen til netværket, og start op igen, du skal også lægge koden ind før du kommer på nettet.
Avatar billede rosa Nybegynder
24. september 2008 - 16:05 #49
Når jeg højreklikker på den anden forbindelse står der kun Hvad er det.
Jeg har sat koden ind til min egen forbindelse men den kan alligevel ikke oprette forbindelse der.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. september 2008 - 16:35 #50
Den usikre er en nabo som du låner internet hos, hvorfor din PC ikke vil bruge din ved jeg ikke, det plejer at være sådan at Windows finder nettet du skriver koden og bliver så logget ind.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. september 2008 - 16:57 #51
Jeg tror at din intastede kode er forkert, du kan trykke på reset knappen på routern og lægger så en ny kode ind i menyen.
Avatar billede rosa Nybegynder
24. september 2008 - 21:29 #52
Hvis jeg trykker reset. Nøjagtig hvordan skal jeg så logge på igen med ny kode. Vi er flere der skal bruge koden.
Jeg har downloadet IE 8 til min computer men den virker ikke godt på den da jeg f.eks. ikke kan skrive i skrivefeltet på eksperten. Hvordan får jeg det gamle IE tilbage? På min søns computer virker det fint med IE 8.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2008 - 06:48 #53
ie8 er en beta udgave og du skal ikke regne med at den duer til alt ligesom ie7, du kan åbne CCleaner hvis du har installeret den, klik på værktøjer ovre til venstre, find så ie8 klik på afinstaller oppe til højre, så skulle du have ie6 eller ie7 efter genstart.
Det er også muligt at dit trådløse net virker bagefter.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2008 - 07:02 #54
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2008 - 08:07 #55
Fandt ud af det her, klik start, kør og Skriv,
c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe
og ok.

Så fjernes Service Pack 3 herefter ved genstart afinstalleres alt der har med Internet Explorer at gøre. d.v.s. IE 7.0 og 8 BETA genstart . Installer så IE7. genstart og nu virker den, så installere Sp3 igen.
Avatar billede rosa Nybegynder
25. september 2008 - 08:17 #56
Tak nu er jeg logget på det gamle netværk igen. Jeg kunne heldigvis afinstallere ie8.
Men jeg kan stadig ikke logge på mit eget netværk med min computer. Jeg tror måske også koden er forkert, men jeg ved ikke hvordan jeg skal rette det. Jeg har både Microsoft Klient og Intel Proset/Wireless. I begge programmer er der lavet profiler til mit netværk men jeg kommer stadig på naboens. Hvordan sætter jeg det rigtig op så vi alle kan komme på?
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2008 - 08:18 #57
Du skal nok installere SP3 først, og så ie7 efterfølgende.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. september 2008 - 08:27 #58
Du må enten finde den rigtige kode eller reset din trådløse net og så starte forfra med ny kode som alle skal bruge, det må stå i din manual over dit trådløse net.
Avatar billede rosa Nybegynder
29. september 2008 - 21:11 #59
Jeg gik ned til en computerbutik og fik dem til at ordne nettet for det kunne jeg ikke finde ud af. Jeg har sat mit fotoprogram ind og nu er der ingen problemer med billederne, så problemet har nok været selve windows installationen, hvor der manglede noget.
Tak for hjælpen.
Avatar billede Jensen DK Novice
30. september 2008 - 07:09 #60
Ok, bare super, men sikken et besvær.
Avatar billede rosa Nybegynder
06. oktober 2008 - 10:27 #61
Ja det var meget besværligt og nok også unødvendigt. Problemet var nemlig ikke løst alligevel da der kom flere billeder på kortet blev de stadig ikke vist korrekt. Jeg skrev til HP og spurgte. Det har jeg prøvet før uden at få løst problemet. Men denne gang skulle jeg gå ind i usb-indstillingen på kameraet og flytte instillingen fra Digital camera til Disk drive. Så blev billederne helt i orden da jeg satte dem ind igen. Så det var bare en lille ting.
Men mange tak for ulejligheden.