Avatar billede bolle88h Nybegynder
12. september 2008 - 10:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installere XP på pre-installeret Vista laptop

Jeg sidder med en Acer Aspire hvorpå der er installeret Vista og ønsker selvfølgelig at skifte til XP. Men jeg er stødt på en række komplationer: efter fuldendt initialisering af XP-installationsdisken kan jeg hverken få at benytte mig af installationskonsollen eller reparationspromten med beskeden om at den ikke kan finde nogen harddiske. Desuden kan jeg heller ikke få lov at installere på den anden partition, fra selve Vista.

Hvordan får jeg brudt "koden"?
Avatar billede nva Praktikant
12. september 2008 - 10:42 #1
Du kan gå i bios og disable AHCI (noget i den stil) eller du kan bruge SATA drivere når du bliver spurgt om det ifm. installation.
Avatar billede nva Praktikant
12. september 2008 - 10:43 #2
Avatar billede bolle88h Nybegynder
12. september 2008 - 12:42 #3
Kanon, tak for de hurtige svar! Lav lige et svar-indlæg så jeg kan smide nogle point jeres vej.

Atter tak, hilsen
Avatar billede nva Praktikant
12. september 2008 - 13:26 #4
Du skal kun acceptere hvis det virkede.