Avatar billede duqe Nybegynder
11. september 2008 - 20:36 Der er 6 kommentarer

Hente info fra tabel på anden side

Hej

Er det muligt at hente noget info fra denne resultat-tabel?
http://www.superleagueformula.com/superleague/Results2/General-Standings

Jeg vil gerne hente positions nummeret der står ud for Olympiacos (lige nu nr: 13) og gemme som en variabel.

Er der nogle der kan hjælpe?
På forhånd tak
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. september 2008 - 21:17 #1
<?php

$content = file_get_contents('http://www.superleagueformula.com/superleague/Results2/General-Standings');

og arbejd så på $content med noget regexp. :o)

?>
Avatar billede duqe Nybegynder
11. september 2008 - 21:44 #2
Kan du hjælpe en smule med hvilke regexp's jeg skal kigge på? :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. september 2008 - 21:50 #3
Ikke bedste løsning, men burde virke:

if (preg_match('%<tr class="bglight"> \r\n<td valign="top">  (\d+)\r\n  </td> \r\n \r\n<td valign="top">  \d+\r\n  </td> \r\n \r\n<td valign="top">  <b>Olympiacos SF Racing Team</b>%', $content, $output)) {
    print_r($output);
}
Avatar billede duqe Nybegynder
11. september 2008 - 21:55 #4
Virker ikke rigitg - Kan du henvise til nogle sider der forklarer lidt om hvad de forskellige tegn gør i reg exp's og hvordan man indskriver en html kode?
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. september 2008 - 21:58 #5
Avatar billede olebole Juniormester
12. september 2008 - 16:10 #6
<ole>

- men husk, at gøre, hvad du prøver, kræver eksplicit, skriftlig tilladelse fra superleagueformula.com. Ellers overtræder du både loven og E's regler  =)

/mvh
</bole>