Avatar billede jih Nybegynder
10. september 2008 - 15:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

problemer med skype telefon

Hej,

jeg har købt en skype telefon, som jeg så selvfølgelig skal bruge til at tale igennem, når jeg bruger skype.

Mit problem er at når jeg tilslutter min skype telefon, fungerer den som mine højtalere. Telefonen overtager højtalerens prioritet, og jeg kan umiddelbart ikke finde ud af at skifte det. Hvis jeg hører musik mens skype telefonen er tilsluttet, og trykker på den grønne knap (tager røret af), kommer musikken gennem telefonens højtaler. Er der nogen der har oplevet det her, eller har mulige løsninger til problemet?

På forhånd tak,

// jih
Avatar billede inglenook Praktikant
10. september 2008 - 16:24 #1
Control panel, Sounds and Audio devices, Audio, Playback, Default device: Vaelg din normale endhed
Control panel, Sounds and Audio devices, Audio, Sound Recording, Default device: Vaelg din normale endhed

I Skype: Tools, Options, Audio Settings: Vaelg din Telefon til baade Microphone og Speakers.
Avatar billede inglenook Praktikant
10. september 2008 - 18:41 #2
fik du det til at virke ?
Avatar billede jih Nybegynder
10. september 2008 - 19:08 #3
jeg får ikke lige kigget på det i øjeblikket, men prøver igen imorgen - eller senere hvad jeg så end får tid til.. tak for svaret foreløbigt, håber det virker..
Avatar billede jih Nybegynder
11. september 2008 - 09:45 #4
ja, det virker nu, men hvorfor bliver der ved med at stå "USB missing" på telefonen? jeg kan ikke bruge den, men nu hører jeg i det mindste højtalerne.. (Jeg har tjekket USB stikket - selvfølgelig) .. ved bare ikke om det kan være en eller anden indstilling.. det er en doro usb telefon.. installeres den automatisk eller skal den bruge en cd? jeg kan huske at jeg brugte den til min anden computer, jeg er bare ikke helt sikker om jeg installerede med cd'en eller om jeg bare tilsluttede den..
Avatar billede inglenook Praktikant
11. september 2008 - 10:40 #5
det eneste jeg lige kunne finde var dette: The phones display will show USB Missing if the USB-cable isn't connected or if Doro USB Phone suite isn't started.
Tyder paa du har en CD liggende et eller andet sted med drivere etc. ?
Avatar billede inglenook Praktikant
11. september 2008 - 10:44 #6
hvis ikke kan finde CD'en kan du maaske bruge Skypemate herfra: http://www.yealink.com/skypemate/download/SkypeMate2.0.0.32.exe
Avatar billede jih Nybegynder
11. september 2008 - 23:38 #7
ja, jeg har en cd med doro usb phone suite.. kan bare ikke lige huske hvor jeg har smidt den - regnede ikke med at skifte pc.. -.- jeg prøver at finde den..
Avatar billede jih Nybegynder
12. september 2008 - 11:29 #8
jeg prøvede at installere skypemate, men DEP ville ikke tillade det at køre, så blev nødt til at afinstallere igen.. og når jeg gik ind på yealink-com/skypemate advarede avast mod en trojan..
Avatar billede inglenook Praktikant
12. september 2008 - 11:36 #9
ok, ja saa maa du nok proeve at finde den originale CD
Avatar billede jih Nybegynder
01. oktober 2008 - 09:50 #10
beklager at jeg ikke har svaret, men har været for optaget på det sidste. Jeg har ikke haft tid til at lede efter cden, men jeg går ud fra at det løser problemet. Du får 200 points for din tid og hjælp. :-) Hvis der så opstår problemer igen, når jeg engang i fremtiden har fundet den CD, opretter jeg bare et nyt spm.

// jih
Avatar billede inglenook Praktikant
01. oktober 2008 - 10:02 #11
Takker for point. Hvis der stadig er problemer efter du har installeret softwaren kan du bare fortsaette traaden her.