Avatar billede kviller Novice
10. september 2008 - 15:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Værktøjslinjer > Adresse linje

Normalt i Windows XP plejer man at kunne højreklikke et sted på start linien og vælge værktøjs linjer og så vælge Adresse, men på en eller anden måde er denne mulighed ikke tilstede på min ene computer. Er der nogen der ved hvordan jeg får den frem? De andre værktøjslinjer kan jeg godt vælge, bare ikke adresse.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. september 2008 - 16:03 #1
Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener denne mulighed er forsvundet hvis SP3 til XP er installeret.
Har du mulighed for at tjekke om det kan være tilfældet?
Altså, på den computer hvor det virker, er der kun SP2 på den?
Avatar billede haverslev Novice
10. september 2008 - 16:09 #2
Adresse: Den hedder nu "Windows Search" og ER ændret ifm SP3
Med den aktiveret, så kan du enten søge på pc`en eler på internettet
Avatar billede kviller Novice
10. september 2008 - 16:26 #3
Der er installeret SP3 på denne maskine, men der er heller ikke noget der hedder "Windows Search" der er kun
Windows Media player
Hyperlinks
Google Desktop
Hurtig start

Kan man ikke få den gamle adresse linie frem på en eller anden måde, jeg bruger den altid til at gå direkte til en webadresse med eller i stedet for at vælge "kør" så bare taste command der.
Avatar billede haverslev Novice
10. september 2008 - 17:05 #5
du skulle gerne have følgende værktøjslinier i XP SP3 :
(andre kan være tilføjet via ny værktøjslinie eller via installeret program)
Windows Media player
Hyperlinks
Windows Media player
Hyperlinks
Værktøjslinien Sprog
Værktøjslinien Winows Search
Skrivebord
Hurtig start
Avatar billede haverslev Novice
10. september 2008 - 17:07 #6
Nå der var lige lidt copy/paste for meget :-)
Windows Media player
Hyperlinks
Værktøjslinien Sprog
Værktøjslinien Winows Search
Skrivebord
Hurtig start
Avatar billede vejmand Juniormester
10. september 2008 - 17:12 #7
haverslev >> Jeg har heller ikke Værktøjslinien Winows Search, men jeg har heller ikke downloadet den jeg linker til.
Avatar billede haverslev Novice
10. september 2008 - 17:20 #8
Hmm, kommer i tvivl om at den (Windows Search) kom i en update til Office i stedet for, men et er ihvertfald sikkert - adresse er væk via install af SP3

http://thebackroomtech.com/2008/05/08/fix-after-installing-windows-xp-sp3-the-address-bar-is-removed-from-the-main-taskbar/

http://www.winhelponline.com/blog/restore-address-toolbar-deskband-after-installing-xp-sp3/
Avatar billede vejmand Juniormester
10. september 2008 - 17:37 #9
Jeg har nu installeret den jeg linkede til, og så funker det.  :-)

Så, kviller, gør det samme og du er kørende igen.  :-)
Avatar billede kviller Novice
10. september 2008 - 18:00 #10
Nu har jeg prøvet at installere den og det virker ikke på samme måde som den gamle adresse linie. F.eks. hvis jeg bare skriver regedit og trykker enter, så kommer der en søgning op i windows search i stedet for at den starter registrerings databasen.

Der er ingen mulighed for at få den gode gamle tilbage?
Avatar billede pazau Nybegynder
10. september 2008 - 19:29 #11
Mener ikke at Adresse virker ligesom KØR-boksen. Du kan evt. holde Windows-tasten nede og trykke på R.

Så dukker KØR-boksen op, og dér kan du skrive kommandoerne.
Avatar billede haverslev Novice
10. september 2008 - 19:37 #12
Jeg har prøvet at lege lidt med de forskellige forslag, der er på nettet, til at få den tilbage - INGEN af dem jeg har prøvet virker, kun en virker "lidt" - der kommer godt nok en linie meere der hedder adresse toolbar, men når man sætter flueben i den, så kommer der blot en tekst i tray (ved uret) der blot hedder ADRESSE og der er intet felt at skrive i.

Som MS$ selv skriver herider er flere 3.parts programmer som tilbyder samme funktion:
http://support.microsoft.com/kb/951448

http://www.winhelponline.com/blog/restore-address-toolbar-deskband-after-installing-xp-sp3/
Avatar billede kviller Novice
14. september 2008 - 21:18 #13
Jeg har prøvet diverse også nu og har benyttet den her: http://www.winhelponline.com/blog/restore-address-toolbar-deskband-after-installing-xp-sp3/ Skriver du ikke lige et svar haverslev?
Avatar billede haverslev Novice
15. september 2008 - 07:59 #14
:-)
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2008 - 20:51 #15
Avatar billede silas Nybegynder
26. oktober 2008 - 16:02 #16
Til andre der støder på denne tråd i søgning efter den gamle adressebar, kan jeg kraftigt anbefalde følgende: http://www.download.com/MuvEnum-Address-Bar/3000-2094_4-10837120.html
Virker som den gamle adressebar, bare bedre og med flere lækre funktioner.