Avatar billede hatc11 Nybegynder
10. september 2008 - 02:46 Der er 1 kommentar

Trådløs netværk virker ikke.

Hej, Jeg har et stort problem med at komme på nettet via min trådløse forbindelse.

Mit udstyr :
Dell Optiplex GX620 m/ vista (fuld opdateret)
WBR-6000 Wireless router
WRR-0600 Wireless USB Dongle (passer til routeren)

Efter en frisk instal af vista, har jeg forsøgt at lægge driveren ind fra Level One (producenten af min router) og indsat Donglen i USB stikket. Alt forløber perfekt. Men iconet som skal ligge i baren i bunde t.h. er der ikke. det virker lidt som om Vista  undertrykker alt hvad der bliver installeret på den.
Den trådløse netværk findes, men under netværk centeret er der kun afbilledet min computer og en defus globus med et rødt kryds i midten, altså ingen forbindelse. Selv om jeg går ind under "vis tråsløs netværk" og opretter forbindelse skriver den at der et inden forbindelse til netværket og om jeg vil løse problemet, hvilket den nu har fået lov til 200 gange. !! Jeg mener at have prøvet alt, men hvis der er en derude der har siddet med samme problem vil jeg gerne hører om det..
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
15. september 2008 - 07:40 #1
Hejsa.....

På din Dell kan du tjekke om dit WiFi chipset er et Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG. Er dette tilfældet, skal du tjekke om din Wireless router står til at broadcaste SSID. Der er set tilfælde hvor netop dette chipset ikke kan få tildelt IP adresse, hvis ikke Wireless-delen står til at broadcaste SSID. Og som benkendt.....ingen IP = ingen netadgang:-)

En anden ting jeg har oplevet i Vista, er at når man sætter kryptering på(WPA-PSK), og datakrypteringn står til AES(Mener det er standard setting), så skal man vælge TKIP i stedet for.
Det kan også godt være det er omvendt:-) Sidder mest på mmin XP maskine, så det er ved at være noget siden, jeg har makket i Vista.

Good luck

Mr. Athlon