Avatar billede dnz Nybegynder
25. juni 2001 - 18:59 Der er 6 kommentarer og
5 løsninger

Hvilken bærbare

Jeg skal til Afrika og skal have en bærbar med, der ikke går i stykker hele tiden.
Er der nogen, der har (gode og dårlige) erfaringer med bærbare ?? Jeg har kigget på Acer og Compaq, da disse også forhandles (og serviceres) i Afrika.
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
25. juni 2001 - 19:01 #1
ved en targa xtender 400, er der meget comp. for pengene men jeg kender ikke deres service i udlandet
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 19:16 #2
Jeg har ikke så meget erfaring med bærbare, men som du selv skriver er det vigtigt at den kan serviceres i Afrika!
Avatar billede parazite Nybegynder
25. juni 2001 - 19:41 #3
En ting er vigtigt: Du skal sørge for at indkøbe særlige batterier, der er lavet specielt til brug i varme lande. Standard batterier tørrer ufatteligt hurtigt ud i så varmt/fugtigt vejr, så du vil hurtig få en ubrugelig maskine.

Jeg har ikke selv erfaring med bærbare, men stod det til mig skulle der ikke spares nogen steder. Kvalitetsprodukter, fremstillet af store, anerkendte firmaer af kvalitetsdele. Hvilken del af Afrika regner du med at opholde dig i? Store byer, eller udsteder? Var selv i Accra, Ghana, og der så jeg MEGET få computerforretninger, og det nyeste de forhandlede var 486\'ere. Såeh... good luck! :) Gå efter kvaliteten, og bed til den ikke står af.
Avatar billede curtsen Nybegynder
25. juni 2001 - 20:32 #4
et konstruktiv forslag fra mig vil være ASus
Vi har solgt ca 25 af disse indefor de sidste 6 måneder og ikke haft en eneste klage..

Du får en god pc til prisen og så siger navnet jo alt om kvaliteten
Avatar billede curtsen Nybegynder
25. juni 2001 - 20:34 #5
jeg ville dog holde mig fra compaq da jeg til dato har ´haft mange problemer med alt hvad der står compaq på..

Laptop. desktop. server..

Og deres service stinker...

Jeg har pt en sag hos dem som er 3 måneder gammel
og kunden har ikke glæde af sin pc..
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juni 2001 - 21:05 #6
curtsen> Det er nogle gevaldige udfald mod compaq, det ville jeg være varsom med, især hvis man er inden for branchen ;o)
Avatar billede oletaft Nybegynder
25. juni 2001 - 21:25 #7
Tja, jeg arbejeder som Indkøber for en stor TV-Radio kæde herhjemme, så mit valg ville være en ACER 210 TEV, som har et godt kabinet, god skærm, god service (accepterer ingen pixelfejl ved DOA - Dead on arrival), den har en 13,3\" TFT, 700 MHz Celeron, 128MB, 10GB hd, DVD drev for 13995,-, hvilket er en ret god pris, for en ACER. Jeg kunne sagtens anbefale en ASUS, men de har en SKOD service, og rep tiden er for lang. Eller en Dell, men også der er der for lang tid for at den bliver repareret hurtigt.
Avatar billede curtsen Nybegynder
25. juni 2001 - 22:42 #8
JEg er godt klar over at det enogen kraftig udfald..
Men konsekvensen af de sager vu har haft med compaq er at vi ikke forhandler det mere..

Deres support er intet værd..
De bliver ved med at skyde skylden på anden software..
Selv hvis man ikke har andet end deres image inde...

Så jeg er ikke bange for at kritisere deres support og kunde service..

Hvis de en dag tager sig sammen og løser deres probelmer vi jeg æde mine ord igen..

Avatar billede jaqalou Nybegynder
26. juni 2001 - 12:14 #9
jeg vil anbefale en dell eller en IBM, jeg har selv en compaq og har mange problemmer med den. jeg ved dog ikke hvor god dell og ibm\'s service er i afrika

jaqalou
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. juni 2001 - 12:24 #10
Hvad skal du bruge den til i Afrika? Det var måske en bedre ide at tage et par stykker af de der Palmtop, sku\' en af dem gå i ødelæg, så har du en reserve ;o)
Blir\' det Laptop af en eller anden slags, så husk at forsikre den!
Avatar billede dnz Nybegynder
26. juni 2001 - 21:17 #11
Tak for alle svarene. Det blev en Acer (203 TX m. lidt ekstra ram).