Avatar billede bilde Nybegynder
05. september 2008 - 11:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning til .mdb fil i access 97

Hej,
Jeg har installeret access 97, pga. jeg skal have adgang til en mdb fil, men når jeg åbner den får jeg fejl meddelsen:
"3151 ODBC: Tilslutningen til "<navn>" lykkedes ikke."

Nogen idér?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2008 - 11:25 #1
Din mdb fil kan ikke finde tabellerne!~)
Avatar billede terry Ekspert
05. september 2008 - 12:22 #2
If the tables are from for example SQL Server (3151 ODBC:....) then you will maybe also need to create an ODBC data source (DSN)
Avatar billede bilde Nybegynder
05. september 2008 - 12:40 #3
Hmmm det er den muligvis? findes der en måde jeg kan tjekke det på?
Og hvordan fungerer en ODBC datasource?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2008 - 12:51 #4
Prøv at åbne programmet mens du holder shift nede, så marker en af tabellerne, hold musen over og se hvad teksten siger!~)
Avatar billede bilde Nybegynder
05. september 2008 - 13:11 #5
Der kommer ingen tekst.
Avatar billede terry Ekspert
05. september 2008 - 14:21 #6
If you open the dB holding shift down can you see any table in the database window?
Avatar billede bilde Nybegynder
05. september 2008 - 14:28 #7
Ja, men der kommer intet tekst når man holder musen hen over, og man kan ikke tilslutte til dem.
Avatar billede terry Ekspert
05. september 2008 - 18:07 #8
05/09-2008 14:21:15??

Can you send me your dB?
ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede bilde Nybegynder
08. september 2008 - 08:40 #9
Det kan/må jeg desværre ikke.
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2008 - 11:25 #10
OK
have you tried relinking the tables through linked table manager?
Avatar billede bilde Nybegynder
08. september 2008 - 15:32 #11
Nu gør jeg ikke så meget i databaser, men under linked table manager står der "DSN=<navn>;DATABASE=<navn>"
Vil det så sige at den er link'et til en datakilde der skal konfigureres?
Avatar billede terry Ekspert
08. september 2008 - 15:48 #12
"Vil det så sige at den er link'et til en datakilde der skal konfigureres?"

The Access dB obviously uses linked tables from (for example) an SQL Server, so you need to find out the server name/type. Then you need to create an ODBC data source, or if you relink the tables and select to refresh location then I think you will get guided through the process of creating the DSN. But you will very likley need to have information about the server name etc. to do this.
Avatar billede bilde Nybegynder
17. september 2008 - 13:04 #13
Undskyld jeg ikke har fået svaret tilbage... Jeg har fået tilføjet en datakilde og det fik tabellerne til at virke uden 'relinking'.
Den endelige løsning blev dog ikke at forbinde til mdb filen, men til selve datakilden (sql server) :-)

Så tak for hjælpen, smid et svar for points!
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2008 - 14:52 #14
"Den endelige løsning blev dog ikke at forbinde til mdb filen..."

Not sure what you mean here. Do you have an access front-end which links to a backend which again links to an SQL Server?
Avatar billede bilde Nybegynder
17. september 2008 - 15:47 #15
Ja, det er en access front-end der er linket til en SQL server.
Avatar billede terry Ekspert
17. september 2008 - 17:49 #16
OK, thanks