Avatar billede hoplaringen Nybegynder
04. september 2008 - 11:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere domæner

Hej Eksperter.

Et søgeoptimerings spørgsmål.
Er det en fordel at købe domæner som indholder de vigtigste søgeord for min hjemmeside og linke dem til siden?
Eller hvordan skal man gøre hvis man vil benytte flere domæner til sin hjemmeside.

På forhånd tak.
Avatar billede madx Nybegynder
04. september 2008 - 11:44 #1
Både ja og nej.... for har de nye domæner intet relevant indhold og er de ikke optaget i Google med dertilhørende passende synlighed er det ikke arbejdet værd.

Det er ofte en fordel at have domæner, hvor søgeordet indgår - men websites uden søgeord i domænenavnet kan fint ranke. Også på højt niveau
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. september 2008 - 16:02 #2
Flere domæner kan sagtens være en fordel, hvis det gøres rigtigt. Her er hvad jeg vil anbefale.

Analyser dit forretningsområde og saml de relevante søgeord for dit forretningsområde i relevante kategorier. (du kan på http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.htm læse noget om hvordan du finder disse vigtige søgeord) Det er meget vigtigt at du laver denne analyse tilbundsgående og ordentligt.

Hvis du kan opdele dit forretningsområde naturligt i flere forretnings"domæner" kan du med fordel lave et domæne for hvert forretnignsdomæne. Fidusen (en af flere) er at du jo kun kan have en forside pr. domæne og at en forside, kun kan holde et relativt lille antal søgeord, uden at det går ud over effektiviteten. Ved at have et domæne til hvert område får du ogoså en forside til hvert domæne.

Du kan lave designet, så man godt kan se at disse forskellige domæner tilhøre samme "familie" og de enkelte domæner skal selvfølgelig linkes sammen på kryds og tværds der hvor det er relevant.

Flere specifikke domæner giver mulighed for at forhøje linkværdien af det enkelte domæne på en relevant og logisk måde. Den giver mulighed for at optimerer mere til flere søgeord og det gør det lettere for dig at skaffe specifikke links samt for søgemaskinen at forstå dit tema for det enkelte domæne.

Pas på dublicated content og sørg for at alle de domæner der indgår i familien har godt og værdifuldt indhold
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
04. september 2008 - 21:20 #3
Det nytter ikke noget bare, at købe domæner med søgeord i domænenavn og så linke fra dem. Der skal være relevant indhold på domænerne for at det virkelig batter noget.

Hvis du laver godt indhold linker andre wembastere til dig helt af sig selv.

I forhold til Google er søgeord i URL'en ikke vigtig. Hos LIVE har det stor betydning, men LIVE er næsten overflødig at range på.

Læs Googles retningslinier. Der står mere mellem linierne end man skulle tro...

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?answer=35769
Avatar billede hoplaringen Nybegynder
08. september 2008 - 14:45 #4
Tak for jeres deltagen.
Jeg kunne bedst bruge bufferzone´s indlæg.
Derfor points til dig.
Mvh.