Flere domæner kan sagtens være en fordel, hvis det gøres rigtigt. Her er hvad jeg vil anbefale.
Analyser dit forretningsområde og saml de relevante søgeord for dit forretningsområde i relevante kategorier. (du kan på
http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.htm læse noget om hvordan du finder disse vigtige søgeord) Det er meget vigtigt at du laver denne analyse tilbundsgående og ordentligt.
Hvis du kan opdele dit forretningsområde naturligt i flere forretnings"domæner" kan du med fordel lave et domæne for hvert forretnignsdomæne. Fidusen (en af flere) er at du jo kun kan have en forside pr. domæne og at en forside, kun kan holde et relativt lille antal søgeord, uden at det går ud over effektiviteten. Ved at have et domæne til hvert område får du ogoså en forside til hvert domæne.
Du kan lave designet, så man godt kan se at disse forskellige domæner tilhøre samme "familie" og de enkelte domæner skal selvfølgelig linkes sammen på kryds og tværds der hvor det er relevant.
Flere specifikke domæner giver mulighed for at forhøje linkværdien af det enkelte domæne på en relevant og logisk måde. Den giver mulighed for at optimerer mere til flere søgeord og det gør det lettere for dig at skaffe specifikke links samt for søgemaskinen at forstå dit tema for det enkelte domæne.
Pas på dublicated content og sørg for at alle de domæner der indgår i familien har godt og værdifuldt indhold