Avatar billede hrskitzo Nybegynder
03. september 2008 - 13:28 Der er 1 kommentar

Hvordan laver man en spiralblok i Indesign eller Illustrator?

Hej experter

Jeg står og skal lave et projekt hvor en a4 og a5 side skal have spiral "samling". Jeg har fundet det her eksempel på google: http://static.manutangroup.com/WSW/picts/ZO/44558-70-08.jpg  Jeg vil derfor høre om der er nogle af jer som ved hvordan man laver et dokument i indesign/illustrator som kan lave opmærkningerne til hullerne.

håber i forstår spørgsmålet :)

Mvh
Hrskitzo
Avatar billede ebea Ekspert
03. september 2008 - 15:01 #1
Hvis du har en spiral binder, så skal du bruge den enhed som er beregnet til at lave hullerne, som automatisk giver de korrekte huller. Det er vel ikke meningen at du vil lave opsætning til hullerne i Indesig/Illustrator, og så derefter printe disse som skabelon, for derefter at lave huller efter dette udprint.