Avatar billede fcbayern Nybegynder
02. september 2008 - 22:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ødelagt grafikkort?

Hej,

jeg har netop monteret vandkøling. På min E6600 og på 7600GT.

Det er egentlig gået fint, og det ser da også tæt ud.

Men men men...når jeg nu booter, så er der en masse meget fintmasket grafik...slet ikke til at se noget. Så går der lidt under boot, og så kan jeg se dos-skærm hvor "Marwell network" og derefter "DVD-boot device" står som det plejer inden windows boot. Fin dos-skærm. Så starter windows boot. Og grafikken med "Microsoft Corporation" ser også fin ud. Hmm...men så kommer den mærkelige grafik tilbage. Også når jeg kan (høre) at jeg kan logge på...

Hvad kan der være sket her?

Tak...
Avatar billede c-holst Novice
03. september 2008 - 07:24 #1
lyder klart som et køle varmeproblem. Prøv at montere den gamle køler igen hvis det kan lade sig gøre.

Nu skriver du jo ikke om du overclokcer dit system men hvis du gør så slå dte fra.

en anden ting kunne være dårlig kontakt i soklerne. Måske har du ikke fået dit grafikkort ordentlig i. Tag det ud og i igen. vrik det blidt.
Avatar billede fcbayern Nybegynder
03. september 2008 - 10:34 #2
Så du tror ikke det er i stykker? Ville også være mærkeligt at jeg kan se noget...

Jeg prøver at af/påmontere GPU køleren med nyt kølerpasta når jeg kommer hjem...
Avatar billede fcbayern Nybegynder
03. september 2008 - 18:24 #3
Nå, skiftede det gfx kort. Så havde jeg også en undskyldning for det.

Det hele kører da fint nu. AI melder 39° på både CPU og MB. Når jeg kører Orthos så hedder det 55°. Det er da meget fint på 3,4ghz ikk? Når den nu standard er 1ghz lavere.

Det er noget af det meste nørdede jeg har lavet, det der med vandkøling. Hold fast hvor er det bare for cool Emote_Dance

Tak for svaret vedr gfx.

NB: Gfx kører lige med standardkøling (er en tøs og har jo lige hentet det Red Face , så vga blokken bruges ikke...den er bare monteret...
Avatar billede fcbayern Nybegynder
03. september 2008 - 18:25 #4
hov...vil du have point vedr dit svar, så marker lige et svar :-)
Avatar billede c-holst Novice
03. september 2008 - 21:17 #5
hvis jeg har været til nogen hjælp:-)
Avatar billede fcbayern Nybegynder
03. september 2008 - 22:42 #6
...bare det at man ikke føler man står HELT alene er altid en hjælp :-)