Avatar billede bobonic Nybegynder
02. september 2008 - 20:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tranparency i iframe

Jeg er ved at lave en hjemmeside, og min iframe skal være gennemsigtig, og det virker også fint nok i Mozilla, men så snart man ser det i IE så virker den ikke.

koden til iframen er;
<iframe height="100%" width="100%" scrolling="auto" frameborder="0" style="filter: chroma(color=#transparent color)" name="mf" src="start.htm" allowtransparency="true"></iframe>

Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
02. september 2008 - 20:25 #1
En iFrame kan(bør) ikke være gennemsigtig

Hvis den hvar det ville du kunne se desktoppen

en frame er IKKE en ramme.. men er browseren evne til at vise flere browservindue i samme vindue.. hver frame skal betraktes som et selvstændig browservindue
Avatar billede cwboy Nybegynder
02. september 2008 - 20:32 #2
For at få det til at fungere i IE skal start.htm have "background-color: transparent" i body's style...
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
02. september 2008 - 21:24 #3
Er stadigt ukorekt at gøre det... og tvivlsomt at det vil virke i kommende browsere, da det er et klart brud på hvad html er ;-)
Avatar billede cwboy Nybegynder
05. september 2008 - 09:17 #4
bobonic - er der et lykkedes?
Avatar billede bobonic Nybegynder
05. september 2008 - 14:15 #5
Jeg ser lige på det så snart jeg kommer hjem fra arbejde..
Avatar billede bobonic Nybegynder
06. september 2008 - 08:55 #6
perfekt, det virker...