Avatar billede minus Nybegynder
29. august 2008 - 15:37 Der er 7 kommentarer

Problemer med grafik driver

Hey,

Sidder og har et problem med min bærbar.
Det går ud på at driveren til skærmen/grafikkortet stopper med at virke og genopretter sig selv når jeg kører film/youtube(og lign)/musik(aktuel afspilning wmp) osv i fuld skærm.

http://peecee.dk/uploads/082008/drivprob.jpg

Youtube kan dog køres normalt, hvor film ikke er på fuld skærm. Men film i mediaplayer og andet i vindue kan køres få sekunder kun inden problem opstår.

Altså det sker når skærmen skal vise film og bevægelser.

Dette er ikke et problem der lige er opstået, har haft den i noget tid.

Der er tale om en Radeon X200 Mobile (x200m) grafikkort.

Et par ting før i svarer:
- Computeren er fuld opdateret
- Har forsøgt med tidligere drivers
- Sker både i vista og xp (altså formatering er gennemført flere gange)
- Spil fra steam kan køre max 10-15 minutter inden problem opstår (spiller ikke så meget, så kan ikke fortælle omkring andre spil)
- Scanning af vira osv er gennemført uden at noget blev fundet
- Computeren er renset for eventuel snavs/støv
- Forskellige codecs afprøvet

Mit spørgsmål er, hvad er problemet og hvordan kan jeg få det rettet?
Avatar billede pazau Nybegynder
29. august 2008 - 16:19 #1
Når alle andre forslag er afprøvet, så vil jeg stærkt tro på at det er en defekt del i grafikkortet. Det kan være at når du skal se film eller lign, så står kortet af.

Prøv at sende den til reparation.
Avatar billede moenbo Nybegynder
29. august 2008 - 19:04 #2
Det er normalt hos Vista, det er Nvidia grafikkort de ikke kan styre, forhåbentlig finder de snart ud af det, indtil videre må vi leve med det
Avatar billede pazau Nybegynder
29. august 2008 - 22:13 #3
Moenbo, enig. Min egen bærbar med Vista har også problemer med grafikkortet. Dog gør den ikke samme stunt som normalt. Men under spil, kan skærmen begynde at fryse, og lidt efter kommer der "korn" på skærmen, der minder om et mønster på et gulvtæppe.
Avatar billede minus Nybegynder
30. august 2008 - 15:39 #4
pazau --> Jeg er overbevist om at, hvis jeg sender computeren ind til reperation, får jeg den tilbage som den er nu.

moenbo --> Det er et Ati grafikkort jeg sidder med.
Avatar billede minus Nybegynder
30. august 2008 - 21:27 #5
Hm, nu prøvede jeg at afinstallere driverne til kortet, og det ser ud til at have hjulpet. Altså kan køre de forskellige ting, som jeg havde problemer med tidligere.

Men nu, hvor det er uden drivers, så får jeg selvfølgelig ikke et flydende billede. Altså der er små hakker hvis jeg scroller på nettet mv.
Avatar billede pazau Nybegynder
31. august 2008 - 00:32 #6
Minus: Jeg kan ikke lave samme stunt som dig, for fjener jeg driverne, så går opløsningen ned på 800x600 Pixel. Hvilket gør at Start menuen fylder 3/4 dele af skærmen når man klikker på den.
Avatar billede moenbo Nybegynder
31. august 2008 - 14:21 #7
Minus! har du en driverCd? så prøv at opdater, ellers find en ny driver til din "ATI" på nettet, det kan godt hjælpe:-))