Avatar billede froej Nybegynder
29. august 2008 - 15:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opret Printer

Har en Navision 3.56.A hvor jeg forsøger at definere en ny printer (Canon Laserfax L390).

Har kopieret en HP Laserjet printer, omdøbt den og rettet stien til share. Men tror at koderne også skal rettes til for at det virker.
Printeren melder hele tiden Printerdatafejl når jeg udskriver fra navision men virker fint i windows.

Kan du hjælpe?
Avatar billede sunset Nybegynder
29. august 2008 - 22:39 #1
Hjælpe er nok lidt meget sagt. Den gamle tegnbaserede forsøger at styre printeren direkte. Dette betyder at du skal have de specifikke printkoder som printeren forstår. Derefter skal du ind og definere hvad der skal sendes til printeren når en ny udskrift skal begynde, sideskift, ny linje, etc etc.
Man kan muligvis skaffe koderne fra Canon eller andre steder, men det er mange år siden jeg har haft brug for det, så jeg aner ikke hvor man kunne lede. Muligvis et canon værksted?
Dog har jeg et helt andet bud på en løsning. 3.56.a standard havde vistnok 2-3 canon printere liggende som standard; så kopier disse istedet for HP's printere. Derefter er det at krydse fingre for at jeres nye printer er bagud kompatibel.
Avatar billede froej Nybegynder
30. august 2008 - 10:00 #2
Desværre er alle gamle printere blevet slettet på et tidligere tidspunkt i et anfald af oprydningsmani :-(
Avatar billede jo_nav-supp Nybegynder
02. september 2008 - 09:41 #3
Du kan forsøge at trække printere fra en demo database over til jeres kørende navision. Der findes en standard Canon driver der, som jeg vil tage udgangspunkt i (teste først) før jeg ville gå igang med eget design. Du kan udlæse printer objekter og herefter indlæse dem i den anden database.
Herudover skal du som "sunset" beskriver "måske" stadig ind og tilføje printer escape koder manuelt til driveren, men det kræver at du kan få fat i disse specifikt til printeren.