Avatar billede fcbayern Nybegynder
27. august 2008 - 21:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hauppage 150MCE driller i Mediecenter

Hej,

jeg har fået et meget irriterende problem efter jeg har skiftet bundkort og reinstalleret Vista.

Når jeg går i MCE så hakker tv-billedet helt vildt. Eller nærmere kan man sige det er næsten helt frosset. 1 frame pr 3 sekunder...og skrattende lyd.

Når jeg så fjerner enheden i Enhedshåndtering, så bliver jeg bedt om at genstarte. Og SÅ virker det sørme fint igen. Indtil næste gang jeg starter pc'en - fra sluk eller stand-by.

Hvad dælen kan der være galt? Alle videoer spiller fint hele tiden.

Tak

NB: Følgende specs er der på HTPC'en (der står på kontoret og er streamet ind i stuen)

Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz - Arctic Freezer 7 Pro
2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 7600GT 256Mb Silent
Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
27. august 2008 - 23:03 #1
Hvorfor installerede du en 64-bit version når du kun har 4 GB RAM? Ved ikke om det kan være det der er problemet men har hørt en masse dårlige erfaringer med 64-bit.
Avatar billede fcbayern Nybegynder
28. august 2008 - 09:28 #2
Jeg havde en 32-bit version til mit gamle bundkort, men skulle så opgradere. Og jeg kunne ikke finde nogen grund til IKKE at installere 64-bit....

Så jeg købte derfor en 64-bit OEM til mit nye bundkort...
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
28. august 2008 - 15:49 #3
Så skal du da også have mere end 4 GB RAM fordi det er faktisk den eneste fordel ved 64-bit Windows.
Avatar billede fcbayern Nybegynder
28. august 2008 - 16:27 #4
jojo, men det hjælper vel ikke på min TV-kort :-)
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
28. august 2008 - 17:49 #5
Avatar billede fcbayern Nybegynder
29. august 2008 - 20:08 #6
Et rigtig godt tip der - allerede nogle point værd. Men det løser desværre ikke problemet. Har nu prøvet en anden PCI-port uden held...
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
29. august 2008 - 21:04 #7
"Når jeg går i MCE så hakker tv-billedet helt vildt." Hvad er MCE?
Avatar billede fcbayern Nybegynder
29. august 2008 - 21:26 #8
MCE er i dette tilfælde Mediecenter - men det gælder også i WinTV som følger med kortet (og som findes opdateret på Haupages hjemmeside)...
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
29. august 2008 - 22:26 #9
Blot en kommentar fra en gut der kun har PC TV med et Hauppauge 350 kort. Jeg bruger ChrisTV som findes på http://www.chris-tv.com
Avatar billede smitx Praktikant
25. oktober 2008 - 19:09 #10
Jeg har nøjagtig samme problem med Vista 64bit.

Fandt du en løsning?
Avatar billede fcbayern Nybegynder
25. oktober 2008 - 20:27 #11
Nej desvæære...og lidt ja...

Jeg er tilbage på 32-bit...det er jo ok med 4gb. Og jeg har aldrig problemet...så medmindre du har gode grunde til 64-bit...så SKIFT!!!...

Det er jo det med drivere "vi" er blevet advaret omkring...måske det ændrer sig efterhånden...

Held og lykke...