Avatar billede gree Nybegynder
27. august 2008 - 16:01 Der er 8 kommentarer

Mobiltelefon antenner.

Jeg vil gerne spørge om det kan være rigtigt, at en telefon "kontakter" masten, selvom at den er slukket ?

Jeg har læst i JP at de autonome er blevet sporet, selvom at de havde slukket deres mobiltelefoner.

Altså må telefonen havde sendt et signal til masten.

Jeg har så prøvet at se om en telefon udsender noget, selvom den er slukket, ved at sætte den ved en radio. Men her får jeg oplyst at det ikke er altid at den går i radioen.

Hvis en telefon ikke skal kunne afgive et signal, er der så kun den løsning, at tage batteriet ud ?

Der står også at politiet har lagt software ind - måske for at der er strøm fra batteriet til antennen/sender.

Men der står også at politiet ikke behøver at havde haft fingerne i den - er det så overført via SMS eller direkte ?
Eller kan den selv sende selvom den er slukket.

Jeg ved godt at det er Imem nr. og ikke telefonnr. og alt det.

Ingen gæt tak - kun facts
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
27. august 2008 - 16:19 #1
Politiet har indopereret en sender/modtager i ryggen på de autonome, skjult under en fed tatto af Frank Aaen, derved kan de følge og fjernstyre dem til ulovligheder, de selvfølgelig ellers aldrig ville have begået.
Det hele er et plot for at få bevilliget flere penge til Politiet.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
27. august 2008 - 19:14 #2
JEG VIDSTE DET!!! :o)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
27. august 2008 - 19:17 #3
men for at svare på spørgsmålet:
http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_phone_tracking

så nej, man kan ikke finde en mobil som er slukket. Og derfor må jeg nok helde til den forklaring at de autonome havde en eller to telephoner tændt, de kan jo heller ikke huske så meget efter et par kasser øl og noget fredspibe....
Avatar billede gree Nybegynder
27. august 2008 - 21:34 #4
Her er det som stod i JP:

------------------------------------------------
Det var helt vanvittigt til sidst. Det handlede bare om at smadre nogen. Det var unødig vold og hærværk – blot fordi man kunne.«
Det paranoide har vi hørt før. Da vores rejse i sin tid begyndte, fortalte en ledende figur fra anarkist- og bz-miljøet os om, hvordan folk i visse kredse pillede batterierne ud af deres mobiltelefoner, når de holder møder. Slukkede mobiltelefoner kan nemlig også aflyttes, sagde han. Det er rigtigt, erfarer vi senere. Sådan har FBI bl.a. opereret i sager om mafiaen. Og politiet behøver ikke engang at have haft telefonen mellem hænderne for at kunne aflytte den. Den eneste måde at vide sig sikker på er at pille batteriet ud, viser vores research, da vi kommer hjem bag computeren
---------------------------------------

Men Killer, du skriver at det ikke kan lade sig gøre.
Men linket siger:
-----------------------------------
Some newer phones and technology may also allow the tracking of the phone even when turned off or, at least, have the microphone activated.[3] Also, phones can have secondary batteries installed to allow tracking even if the battery is removed.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
27. august 2008 - 22:01 #5
"Some newer phones and technology " ... det er jo en begreb man ikke lige kan forholde sig til, men ja .. det er sikkert muligt MEN kun hvis "phones can have secondary batteries installed to allow tracking even if the battery is removed" - ligemeget hvad så skal der altså strøm til for et sender kan fungere ... Så hvis disse "aktivister" har en meget high tech telefon MED indbygget sekundær batteri så ville jo det med at tage det almindelige batteri ud ikke hjælpe en skid.
Konklusion: hvis de har en highTech mobil eneste måde ikke blive tracket er at ikke have den med i det hele taget...

Men jeg holder nu mere på forklaringen at der nok var nogen som havde deres tændt, og så lyder det jo bedre at det slemme-slemme politi har brugt "beskidte" triks... konspiration teorier er mere underholdende.
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
27. august 2008 - 22:36 #6
Politiet eller nogen andre kan ikke bare lige hokus-pokus "sende" noget spion program til tlf. Hvis det var muligt så kunne alle andre også.
Husk politiet er bare mennesker, teknologisk er de bagefter ad h.. til. For nu små 5 år siden havde jeg brug for politiet og ham jeg talte med bad om det nummer jeg ringede fra så de kunne få fat i mig igen.
Jeg spurgte ham om han da ikke kunne se mit nummer, Nej sagde han så smarte er (var) vores system ikke.

For at det der nævnes her skal kunne lade sig gøre skal man have fat i selve tlf'en og nok endda bytte den om til en modificeret type, for at det har en chance.

Jeg er 100 på at nogen eller flere koordinerede under aktionen med tlf.
Husk på at mange autonome ikke er meget andet end vildfarne børn, tilløbere uden stor hjerne der er med for spændings skyld. De har garanteret SMS'et deres sejhed rundt til vennerne for ikke at gøre i bukserne af spænding.

Sådan nogen modificerede tlf'er kan du og iøvrigt enhver anden købe her: www.spyzone.dk
Avatar billede dunderfjert Nybegynder
27. august 2008 - 22:56 #7
Kom lige til at tænke på et andet scenarie.
Politiet har meddelere i de her grupperinger, og netop autonome er nemme at infiltrere netop fordi er autonome.
Det her kan meget vel være en fingeret Politi "læk" for at beskytte en meddeler.
Avatar billede gree Nybegynder
28. august 2008 - 19:05 #8
Nu er jeg jo ligeglad med at de automome og politiet er nogle fladpander.

Det jeg ville vide, er om hvordan de får dem sporet.

Det er mere denne - fra journalisten:
"Sådan har FBI bl.a. opereret i sager om mafiaen. Og politiet behøver ikke engang at have haft telefonen mellem hænderne for at kunne aflytte den. Den eneste måde at vide sig sikker på er at pille batteriet ud, viser vores research, da vi kommer hjem bag computeren"
Og den med at tage batteriet ud, er jo så heller ikke helt sikker