Avatar billede risager Nybegynder
27. august 2008 - 11:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke opdatere Internet Explorer til SP2

Hej eksperter

Jeg har netop købt Norton Anti-virus program. Når jeg forsøger at installere det, så kræver det at IE opdateres til Service Pack 2.

Det forsøger jeg så at gøre fra Microsoft´s hjemmeside, men når installationen næsten er fuldført skriver den at det ikke kan lade sig gøre og lukker ned.

Jeg har prøvet utallige gange....hjælp!! :-)
Avatar billede risager Nybegynder
27. august 2008 - 11:25 #1
Altså det er bare installationen som lukker ned - ikke hele computeren....
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. august 2008 - 11:26 #2
Hvad skriver den helt præcis?
Avatar billede risager Nybegynder
27. august 2008 - 11:29 #3
Den skriver ingen forklaring. Kun at den ikke kan fuldføre installationen.
27. august 2008 - 11:39 #4
Det er da også på tide at du får M$ ServicePack instaleret!!!
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter":
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18812

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende sted på din PC
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Der skal nok være mere end 99 'pakker' ...
27. august 2008 - 11:40 #5
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis FØRST ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede risager Nybegynder
27. august 2008 - 11:44 #6
Ved godt, at det er på tide, men det er min bror´s pc og han er ikke en haj....så han fik reddet sig virus, og nu prøver jeg at fikse det.

Prøver dine tips og vender tilbage - det bliver nok først i weekenden!
Avatar billede risager Nybegynder
27. august 2008 - 11:52 #7
Er det den her jeg skal installere?

Internet Explorer 5.5 SP2 Full version
Avatar billede summer Mester
27. august 2008 - 12:13 #8
Den hedder Windows XP Service Pack 2 ( 278 mb )
Når du har installeret den, kan du direkte hente den nyeste Windows XP Service Pack 3. Det er nemmest via MS update.
27. august 2008 - 13:15 #9
... det vil nok være sundt at gennemføre [27/08-2008 11:40:13] FØRST ...
Avatar billede risager Nybegynder
17. september 2008 - 11:30 #10
Beklager mit fravær! Men min bror har valgt at købe en ny maskine, så den anden ryger ud nu.

Tak for hjælpen.
Avatar billede summer Mester
17. september 2008 - 11:54 #11
.. og så lukker du bare spm. ik'
Avatar billede risager Nybegynder
28. september 2008 - 12:14 #12
Sådan?
Avatar billede risager Nybegynder
17. januar 2011 - 12:45 #13
Lukket...