Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
27. august 2008 - 08:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firefox problemer med xsl-parametre sat fra java vha Transformer

Hejsa.

Jeg anvender xsl og css stylesheets. Her bestemmes det bl.a. hvor høj en tabel skal være - information der gives fra java gennem en javax.xml.transform.Transformer.

Uddrag fra xsl stylesheet:
<xsl:stylesheet version="1.0" xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform">
<xsl:param name="myTableHeight" select="'180px'"/> <!-- DEFAULT TABLE HEIGHT -->

<xsl:output method="html" encoding="iso-8859-1"/>

<xsl:template match="/">
...
    <fieldset class="fldLists">
        <legend><xsl:value-of select="rowset/ongoing/@legend"/></legend>
        <div class="main" style="height: '{$myTableHeight}'">

I IE overskrives tabelhøjden (defineres i css) med myTableHeight fra Java præcis som ønsket.

I Firefox sker der absolut ingenting! Har googlet mig frem til at parametren skal sættes som global, dvs. uden for ens template - det har jeg dog gjort uden effekt.

Hjælp modtages meget gerne, på forhånd tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
27. august 2008 - 10:58 #1
Der er kludder i dit css...

det er :

"height: 185px;" og ikke "height: '185px';"

Men de 185px kommer godt nok frem i markuppen hos begge browsers ?

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
27. august 2008 - 11:01 #2
Kører transformeringen på klinterne eller serveren, jeg kan ikke helt gennemskue..

Du taler om en java transformer, hvorfor jeg ikke kan se der burde være nogen forskelle i output, uhængigt af klient.

Så prøv:

<div class="main" style="height: {$myTableHeight} !important;">
Avatar billede jokkejensen Novice
27. august 2008 - 11:27 #3
og vær forresten samtidigt sikker på at det ikke kun er "180" der returneres fra parametret, men "185px".. FF har det med at droppe dem uden enhed på.

/JJ
Avatar billede nielsenmathias Nybegynder
27. august 2008 - 13:51 #4
Tak for svar!

Transformeringen kører på server. html smides tilbage til klient. Der er heller ingen forskel på koden, dog kan den opfattes forskelligt af IE of Firefox - og det er desværre tilfældet!

Din sidste kommentar løste tilgengæld problemet! IE har åbenbart pixels som default enhed, det har firefox ikke - og da jeg havde glemt at angive det, ja så :S
Nu gør jeg sådan her:
<div class="main" style="height: {$myTableHeight}px">

Så tusind tak for hjælpen, smid et svar så får du dine point! :D
Avatar billede jokkejensen Novice
27. august 2008 - 13:53 #5
Selv tak !