Avatar billede kris75 Mester
26. august 2008 - 18:35 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Debian domæne server opsætning?

Hej
Jeg vil gerne have opsat en domæne server til et mindre firma. Findes der en nyere manual til installation og opsætning på nettet? Endvidere vil jeg høre om det er muligt at lave en kalender funktion som i windows outlook, hvor man kan se hinandens aftaler, opgaver osv. Hvis det findes, er der så et sted på nettet hvor man kan læse sig til installation og opsætning?
På forhånd tak.
Mvh.
Kris
Avatar billede kris75 Mester
26. august 2008 - 18:41 #1
Det skal lige siges at client maskinerne er windows xp.
Avatar billede kris75 Mester
27. august 2008 - 07:11 #2
Hvad jeg i bund og grund søger noget tilsvarende en windows domæne og exchange server. Bare Debian linux :-)
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. august 2008 - 08:33 #3
Som domæne controller skal du bruge Samba, der kan du også lave logon scripts som man kender det fra AD.

Der findes noget tilsvarende exchange, som understøtter kalender aftaler mm, kan dog ikke huske navnet pt.
Avatar billede kris75 Mester
27. august 2008 - 17:16 #4
Super, ved du hvor der findes en god manual til hvordan jeg opsætter samba som domæne controller?

Er der andre der ved hvad det tilsvarende exchange hedder?
Avatar billede lassebm Nybegynder
27. august 2008 - 21:12 #5
Ikke sådan lige, men prøv google evt.
Avatar billede kris75 Mester
27. august 2008 - 22:36 #6
Det kan da ikke passe at man skal tilbage til ustabile windows for at få en exchange server der fungere med linux!?
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. august 2008 - 08:36 #7
Ustabile windows? Det er vel ikke mere ustabilt end så meget andet? :)

Anyway. Exchange kører kun på windows. Der findes så noget alternativer til *nix platformen.

Prøv at kigge på denne
http://www.open-xchange.com

Det var dog ikke lige præcis den jeg tænkte på. Har ingen erfaring med den.
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. august 2008 - 11:27 #8
Kom du videre, eller sidder fast et sted?
Avatar billede lassebm Nybegynder
09. september 2008 - 11:35 #9
?
Avatar billede tinepingvin Nybegynder
25. oktober 2008 - 14:10 #10
Kig på zimbra
Avatar billede kris75 Mester
29. oktober 2008 - 07:19 #11
Jeg kigger lige på dem begge, hvis du også lige kommer med et svar lassebm, så er der point på vej til jer begge:-)Tak for jeres tid
Avatar billede lassebm Nybegynder
29. oktober 2008 - 11:20 #12
np :)