Avatar billede volstrup Nybegynder
12. december 1999 - 14:08 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke logge på MySql server...

Når jeg prøver at logge på min MySQL server fra en anden maskine får jeg følgende fejlmeddelelse:

Host '' not allowed to connect to this MySQL server

Selvom jeg har tilføjet mit IP-nummer i '/etc/hosts'.
Hvordan kan jeg løse problemet?
Avatar billede kichian Nybegynder
18. december 1999 - 22:54 #1
Du har bare glemt at give andre maskiner liv til at connecte til din MySQL i MySQL.
Rettighede sættes ikke kun på brugernavn/password, men også på ip/bruger.
Avatar billede volstrup Nybegynder
19. december 1999 - 01:32 #2
Hvor retter jeg så disse brugerrettigheder?
Avatar billede kichian Nybegynder
20. december 1999 - 20:24 #3
Connect til MySQL på den maskine den er installeret, og skriv til den relevante systemtabel.
Hvilken tabel du skal skrive til og hvad, kan du læse om i de docs der følger med. De kan også findes på MySQL's hjemmeside.
Avatar billede volstrup Nybegynder
21. december 1999 - 00:29 #4
Du får point, hvis jeg får det til at virke ud fra dette...
Avatar billede [aa] Nybegynder
09. januar 2000 - 20:46 #5
Smut ind og kig på tabellen "user" under databasen "mysql", hvis du kender lidt til kan du nogenlunde regne ud hvad der skal til, ellers så sig til så kommer der en lidt mere fyldig forklaring ..
du skal osse huske at reloade mysql'en når du har lavet ændringer i den der (mysqladmin reload) ..

#Daniel.